torsdag 4 juni 2015

Torsdag 4:e Juni

Hejsan!

Det är bara att inse...jag och pappsen är inte lika duktiga på att uppdatera här som vi var tidigare. Svårare hinna med nu när vi är en lite större familj än bara pappa och mig varannan vecka. Men det är ju så mycket roligare nu med så det får ni ha lite förståelse med! :)

Vad har vi pysslat på med sista månaden då? Ja, vädret har ju inte varit någon hitt direkt. Vi trodde allt sommaren skulle ha dykt upp vid det här laget men än så länge är det mest bara blåsigt kallt och ofta regnigt. Vi har dock hunnit provåka cykelkärran som inhandlades tidigare några gånger. Jag och Milsson sitter där bak medan Erika eller pappa får agera motor på cykeln. Riktigt mysigt tycker jag. Milo ser mest lite rätt ut :D Men jag håller ett vakande öga på honom så han ska sitta bra.

Vi fortsätter även med våra familjeråd på Måndagar då vi skriver ner vad vi ska bli bättre på, vad vi uppskattar att andra gör och vad vi helst skulle vilja göra på helgen. Bra att få ner det på papper så andra vet vad vi önskar hitta på!

Sen har vi hunnit se lite film såklart, jag spelar rätt mycket spel både på paddan och min telefon så pappa har gett mig (endast!!!) en timme då jag får pyssla med det nu. 18-19 är min telefon och paddtid. Den går alltid för snabbt tycker jag :/

I skolan går det bra. Jag har tagit hem matten några gånger eftersom jag varit lite efter men senast lurade jag pappsen att hjälpa mig så vi jobbade tillochmed lite för långt. Jag hade redan gjort första sidorna på ett nytt kapitel :D Hihihih. Ni må tro att Mona blev snopen när jag redan hade gjort det hon gick igenom. Vi har lite olika utflykter på skolan nu med när det närmar sig sommarlov. Har kutat lilla blodomloppet förra veckan, vi spelar brännboll på jympan och idag skav i ut på utflykt till vattentornet med. Tänk att det bara är en vecka kvar tills jag får lov nu. Tokigt alltså!

Kram på er alla!
 
Jag och Milo njuter på gården..får passa på de få timmar det varit sol!

 
Jag matar broschan innan natti :)

 
Det jag skrivit på familjerådet denna vecka. Pappa blev helt varm i hjärtat när han läste det sa han :)

Inga kommentarer: