måndag 16 augusti 2010

Måndag den 16:e Augusti











Tjoho alla.

Vet det var 100 år sedan jag uppdaterade här på ett vettigt sätt men jag och papps hinner lixom inte med o har inte heller ork för den delen att uppdatera när det är kaos hemmavid o vi inte har toalett.

Det händer i alla fall saker i mitt liv varje dag :) I lördags var vi bjudna ut till Åheden för att äta middag. Eftersom det var så fint väder for vi ner lite tidigare och hann med att bada två gånger o äntligen!!!! testa pappas plastbåt :) Det var jättekul och även skönt i vattnet. Maten smakade kalas och sällskapet var underbart det med så helt klart en jättebra dag och kväll.

Igår hade vi det första av tre kalas för att fira min 4aårsdag! Denna gång var det mina kompisar som var bjudna. Vi höll till i mammas sammfällighetslokal och jag hade jättemysigt. Fick massa presenter, käkade goda bullar och kladdkaka som Mammsen och Erik gjort och smakade även pappsens marängsv...ja hur det nu stavas. Vi gjorde jättefint i lokalen med massa ballonger o cerpentiner o grejjer före alla kom med.
Efter kalaset var slut for pappa, jag och Erika till nydala för att ta ett lite föremiddagendopp. Dock blev det bara jag och pappa som badade eftersom Erika fegade ur.
Efter det hem till kicki för att smaska i oss varsin pizza som pappa for o köpte, efter kalaset hade vi nämligen ingen energi kvar för att laga middag :P

Idag har jag varit på dagis och lekt med mina kompisar tills pappa kom och hämtade mig just före 17. Då for vi hem o satt ute ett tag eftersom det varit strålande sol, o passade på att käka lite vinbär och smultron från våra buskar. Jag spanade också in att vi håller på få tre nya paprikor och ett gäng tomater, så humöret var på topp :) Efter middagen hämtade vi upp Erika som denna gång peppat sig själv så till den grad att hon faktiskt...hör och häpna...badade med oss! Var kallare idag men när man varit i några sekunder går det rätt bra, och man blir ju sådär mysigt trött i hela kroppen efteråt. det enda jobbiga är när man ska upp innan man torkat sig och fått på sig kläderna. Efter vi skjutsat hem Erika for vi till Kicki där pappa tappade upp ett varmt och bubbligt bad till mig. Guuuud vad skönt det var att ligga där och bara vara. Fick upp värmen i kroppen igen och det hela blev ju inte sämre när pappa kom in o bjöd mig på lite av Kickis chokladgodisar med. Såklart vi passade på eftersom Kicki var hos mormor Gun :Op

Nu blir det natti för mig, och jag läääängtar till på Lördag då jag vlir 4 år gammal! Tyvärr är ju pappa i sthlm då, men jag kommer bli firad och få en kalasbra dag av mamma o Erik det vet jag. Sen när pappa kommer hem på Söndag får han och dom andra fira mig. Stor kram till alla snälla för en trött Mosis

Inga kommentarer: