onsdag 25 augusti 2010

Onsdag 25:e Augusti


Jag när vi hänger upp favvotutten till fåglarna


Jag med håret åt alla håll efter en hård dag på dagis :)


Hallojs.

Fullt upp har jag haft det, o har bla hunnit med att fylla 4 på "riktigt" Hade kalas med mamma o erik i Lördags, sen på Söndagen när pappsen kom hem från sthlm firade jag hos Farmor Kicki.
blev god mat o massa finfina presenter till mig. Fick bla lepsyl, ritbok, pysselbok, massor av spel, pengar, skiva och en CYKEL! Jajamen, nu har jag minsann en sån stor cykel utan stödhjul serni. Snacka om att jag är på g att bli stora tjejjen.

Ett annat tydligt tecken på det är att jag och pappa igår kom överrens om att lämna över mina tuttar till pippifågelbäbisarna idag. Sagt o gjort, redan på väg hem från dagis upptäckte jag att fåglarna tjuvlyssnat för på vägen mot bilen möttes vi av säkert 20 småfåglar. Jag såg att dom va så små så små - mycket mindre än mig o förstod på riktigt att de verkligen behöver tuttarna mer än mig, så jag sa till pappa att ikväll då ska vi minsann hänga ut tuttarna.
Efter middagen så letade vi upp min favvotutte o hängde den på trädet här utanför dörren. Den var fortfarande kvar när jag och pappa kom hem från tenton..o pappa trodde inte nån fågel skulle hinna hämta den innan imorgonbitti men jag ville ändå titta till den just innnan jag skulle natta. Och vad tror ni hade hänt???? DEN VAR BORTA! O där jag hängt den låg istället tre pengar! Känndes lite blandat i kroppen, blev väldigt glad för pengarna och för att en pippifågel fått min fina tutte..samtidigt som jag nog tyckte det skulle kännas märkligt att natta utan älsklingstutten.

Jag gick iaf stolt in med pengarna i handen och la ner de i min spargris. Provade sova själv men ropade efter 10 minuter till pappa o bad han komma o ligga brevid mig ett tag. Första kvällen utan tutte är det ju faktiskt inte så konstigt man vill ha lite närhet av pappsen. När han legat där en kvart ungefär började jag dock slappna av o somnade utan några som helst problem.

Kramis alla !

Inga kommentarer: