söndag 29 augusti 2010

Söndag den 29:e Augusti








Tjollahopp!

Pappsen lämnade ju mig till mamms i Fredags efter jag varit på dagis, men blev inte där så långvarigt då hon och Erik skulle juda på kräftkalas. Alltså trillade jag in hos pappa igår Lördag, och har även varit med honom hela dagen idag.
Igår blev det Bowling med pappa och Sofie som var här o hälsade på. Gick skapligt bra för mig, men det viktigaste är ju att man har kul!, o det hade jag.
Efter det hade vi tänkt knalla över till Mix och äta, men de knäppisarna har tydligen stängt på helgen :( så vi tog bilen och körde iväg till en kina-RESTOSTERANG inne i stan istället. Där blev det buffe, och sen som vanligt klementinklyftor till efterrätt. Kan väl säga att jag inte åt supermycket mat..men tog igen det när det kom till efterrätten.

Imorse vaknade jag vid 8, och eftersom Sofie är rätt morgonpigg till skillnad från pappsen så umgicks jag med henne fram till 10 då pappa behagade kliva upp. Vi hann med det mesta på dom två timmarna kan jag lova. Från att se film till att busa till att prova parfym till att klä ut sig etc etc. :D
Idag lunchade vi på pappas hemlagade köttfärssås och spagetti. Guuuud vad gott det var- jag åt som ett helt kompani. Efter det spelade vi några olika brädspel, osså hann vi även med lite flipper på pappas jobb. Mera utklädning blev det med, både som monster coh som jultomten.

Efter vi vinkat av Sofie på bussen for vi hem och kalasade på lite glass och jordgubbar. Just när det slunkit ner i maggen kom mamma för att hemta mig. Kort och gott en jättebra och händelserik helg. Kramis alla!

1 kommentar:

Gunnel sa...

Flipperspelsbilden är helt underbar!I love it!<roligt med uppdatering ! : )