söndag 26 oktober 2014

26 Oktober

Hellojs! Tänkte jag skulle ge en liten helguppdatering vad vi pysslat med :D I Fredags blev det myspys som vanligt. Först hade vi tänkt göra popcorn men sedan ångrade jag mig och käkade lite från Gidospizzan jag fått från David & Anna. Vi såg Idol men jag var inte så jätteimponerad faktiskt. Tror jag ska visa hur det ska se ut om några år när jag har åldern inne :D

I Lördags fick jag följa med Erika, Milo och Lotta o hennes bror till Iksu och simma lite. Det var riktigt skojj! Jag simmade både bröstsim och ryggsim. Efter det blev jag så trött att jag...SOMNADE på mitt rum kl 15! Det har inte hänt sedan jag var 3-4 år tror jag. Sov i lite mer än en timma.
Sen käkade vi pippimacka till middag som Erika kockade ihop, och efter det blev det lite tittande på när jag var liten. Eftersom jag sovit på förmiddagen somnade jag inte förrns efter 22.

Jag och Milo är sura!


Idag Söndag har vi haft kalaskul! Först har jag och pappa räknat matte - jag är TVÅ sidor före där man ska vara nu så jag längtar till skolan nästa vecka (för den här veckan som kommer har vi ju lov:P )
Sen blev det lunch och efter det har jag och Pappsen gjort tenngubbar! Det var superspännande att se hur man kunde smälta ner saker och sedan hälla det i formar. Vi har inte öppnat upp de än utan väntar så de ska kallna men jag hoppas det blir bra. SOm tur var har vi ju en gammal spis nere i tvättstugan för den nya som har induktion fungerade inte med den gamla gjutpappan :D

Vi har också hunnit med att packa upp och kika på pappas Starwarsgubbar. Han berättade vad alla hette och visade alla skeppen. Jag gillade nog mest snögubben där och den elaka slemmiga stora gröna saken som lurade ner folk i en fängelsehåla under honom.

Kram alla och hoppas ni har haft en lika bra helg som jag.


Här har jag en chefshatt på mig från när jag spelade in en film med Anna och David :D

Inga kommentarer: