måndag 20 oktober 2014

Måndag 20 Oktober

Tjoho! Nu är jag tebax hos pappsen. Han kom och hämtade mig på föris och jag tog ett ärkeskutt upp i hans famn :D Jag berättade direkt om det roligaste som hänt på skolan idag - när vi sa "oh la laaaa" och skakade på rumpan :P Hemma fick jag se hur våra nya övervakningskameror fungerar, jag fick både pappa och Erika att gå ut så jag kunde spinka på dom innifrån på paddan. Sen visade jag pappa hur man viker kartonger, - han lärde sig snabbt och vi bestämde att vi på 1 Advent ska vika några lådor i rött papper för att ha godis i :) Efter det visade Erika hur man gjorde Loppor. Det har jag ju kunnat tidigare men hade glömmit bort. När loppan var färdig målade jag den och skrev in lite roliga saker. Snacka om att jag lirade både pappa och erika! Jag lyckades faktiskt på så sätt se till så jag fick en glass till kvällis..hehe. Jag hade nämligen skrivit på mer än ett ställe när de valde färg att "Moa ska få en glass" :OP Vi hann även med att göra läxan - det var Matte vilket ju jag tycker är skojj nu när jag fått upp farten med det. Sen såg vi ungefär halva Draktränaren 2 innan det var dags för slafen. Imorgon jobbar pappa sent så då ska Erika och plutten hämta mig på skolan. Kram alla!

Inga kommentarer: