måndag 21 september 2009

Måndag 21:a Spetember


Jag som en varulva. Buuuuh!


Strike-pappsen


Anna i Bowling-tagen


Gick ganska bra för mig med tanke på att det var första gången...Hihi


Man såg lite läskig ut, lite som vampyrer!


Min "3 in 1"-tutte


Jag i Hannas knä


Jag och Pontus!


Anna i soffan

Halluuu.

Nu har helgen gått med en rasande fart.
Pappsen kom ju och hämtade mig på dagis i Fredags..sen for vi hem o där väntade Anna på oss.
På kvällen tog vi det lugnt eftersom både jag och papps var ganska trött.

På Lördag hände det däremot lite mer grejjer. Först bar det av till Mio för att kika på fotöljer o grejjer..sedan ner till stan där Anna valde ut ett par skor till pappsen. Vi hann även med att äta lite gooood glass på torget.
Innan vi körde iväg hem for vi till en kinarestaurang o köpte med oss mat hem osså. Blev middag framför tv:n (precis som på fredan då vi åt plockmat :D )

Efter maten hade hoppat ner i magen for vi iväg till Bowlinghallen. Guuuud så kul det var att bowla. Jag fick egna klot och en liten ramp som jag kunde putta ner klotet ifrån. Efter en liten stund släcktes alla vanliga lampor och det komma massa färgglada ljus istället och hög musik. Jag stormtrivdes! Dessutom var jag riktigt vass på att spela :D

Just på Lördagen var det dessutom premiär för mig att sova helt själv i mitt eget "jum". Det gick..sisådär. Somnade faktiskt ganska bra men vaknade flera gånger på natten o tillslut bar pappsen över mig till hans säng ändå.

På Söndagen for vi iväg för att hälsa på en bäbis i Kassjö som hette Pontus. Det var riktigt kul även om jag var lite blyg i början. Bäbisens pappa var dock jättesnäll mot mig..först gick han iväg med mig så jag fick hämta upp både en nallebuh-mjukis och en ior-mjukis. Sedan fick jag massa gofika..o efter det fick jag hålla i bäbisen! Ni må tro jag var stolt där jag satt :D
Efter allt det kände jag mig ganska nöjd med tillvaron så då släppte jag lös prexis som vanligt. Hann bland annat med att hitta en spargris i ett av rummen o blocka lite blommor ute på gården.

På kvällen var det middag hos Farmor Kicki med Anna, Mormor Gun, David och såklart pappsen o Farmor. Var god mat men det är lite svårt för mig att äta nu eftersom jag bet mig så illa i tungan i fredags i min iver att få ner plockmaten. Nu svider det som attans när jag äter saker som är lite sura :(
Glass går dock bara bra :D

Idag blev det dagis som vanligt på en Måndag. Både pappa och Anna följde med mig in till dagis och jag presenterade stolt Anna för min dagisfröken.
Pappa kom och hämtade mig just efter 17 osså for vi hem för att göra mat. Då hade dock Anna farit hem konstaterade jag efter jag letat runt här hemma o även avfärdat min teori om att hon gömt sig inni i bardisken.
Ikväll har jag och pappsen städat vår gamla bil. Vi fick även igång den med hjälp av startkablar och nybilen..dock gick den inte länge för vid rondellen runt Sporthuset behagade aset att dö..så blev en liten prommenix hem för mig och papps.
Snälla Farmor och David kom just när jag lagt mig så jag tror pappa o David har puttat bilen hem till vår parkering nu iaf. Jag sa bestämt att vi skulle "kasta bort den" när den var dum mot oss. Bilen alltså :D

Natti alla

Inga kommentarer: