onsdag 9 september 2009

Onsdag 9:e September

Halluuu..

Ojoj nu var det verkligen längesedan jag uppdaterade här. Har helt enkelt inte hunnit med för det hänt så mycket saker hela tiden.

I fredags hämtade pappsen mig från dagis och vi hade myskväll tillsammans.
På lördagen myste vi på morgonen o sedan for förbi Kicki där jag stannade och åt middag med Mormor Gun (kräker) o sedan sov jag där eftersom pappsen skulle ha kalas med sina kompisar. Gammpappa fyllde ju nämligen 32 förra helgen serni.
På Söndag kom pappa och hämtade mig kl 15, sedan for vi hem och städade o gjorde fint tills släkten kom på fika kl 18.30.

Först kom Kicki, Mormor Gun och David. Av dom fick pappsen en jättefin kamera. O efter en liten stund kom Stefan och Lena o Gammelfarmor. Sen trillade även dom jag lämgtat mest in - Ebba och Axel (o deras mamma och pappa såklart).
I början längtade Axel hem men efter ett tag när vi väl satt oss inne i mitt rum så kom vi igång med att leka lite. Först körde vi bilen jag fick på min födelsedag som kan köra på väggarna..den gillade Peter väldigt mycket med ;), o sedan satte pappa igång NallePuh-spelet! Ni vet det där man ska fånga fjärilar med håvar. Det gillade både Ebba och Axel väldigt mycket. Vi hade en supertrevlig kväll osså fick vi ju desstuom godis!.
Pappa fick massor av presenter men han viskade till mig att den bästaste, om han nu var tvungen att välja ut någon..var min sång till honom :)

På Måndagen var jag hemma med pappa eftersom dagis var stängt. Vi myste på och gick bla ut och flög drage eftersom det blåste ganska mycket. Strax före 15 for jag och pappa till mammas dagis där hon jobbade nu och där stannade jag några timmar eftersom pappa var tvungen att jobba. Återigen tack mammsen för att du hjälpte mig och pappa lösa detta!
Just efter 17 kom pappa hem till mamma för att hämta hem mig igen. Då blev han överraskad av ännu mer sång från mig och en superfin röd blomma av mig o mamma som jag valt ut!

Vi snabbade oss hem o åt pannkaka och hallonsylt och sedan kom mamma förbi och fikade med oss. Det var en supermysig kväll, det är så roligt när jag kan vara med både mammsen och pappsen samtidigt :) Jag åt två bullar och en annan kaka som Anna bakat :)
När det vankades läggning var mamma snäll o läste en lång bamsesaga för mig o låg inne hos mig ända tills jag nästan sov. :)

På Tisdagen hämtade mamma mig på dagis eftersom pappa skulle till Sthlm för möte med kund. O nu är det Onsdag och pappa har just hämta hem mig från Kicki som hämtade mig på dagis idag. Man kan nästan säga att jag levt ett jetsetliv den här veckan :D

Kram alla, ska uppdatera med lite bilder så smångingom.

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Grattis Danne lite i efterhand! Förstår att du har haft fullt upp. Bra att Moa rapporterna fortsätter! :)) Jag blev lite orolig att du blivit för gammal och inte orkade skriva mer. :) Vi älskar att läsa dina inlägg. Många tack!!Hälsn. Gunnel och Kennet

Danne sa...

Tack för grattulationen. Självklart kommer Mosen fortsätta rapportera om vad som sker i hennes liv. Roligt att ni uppskattar det.
Hoppas allt är bra med Er alla!