söndag 27 september 2009

Söndag 27:e September

Gokväll!

Igår hade jag och papps en kalasdag. Vi hann med att cykla en sväng, flyga drake, städa ur gamla bilen där jag fick alla småpengar vi hittade (jag är RIK), plocka undan utemöblerna och kratta.
Som vanligt var papps lite segstartad på morgonen men som ni ser tog det sig efter lunchen iaf :)

Vi var bjudna till Farmor Kicki på middag igår och det blev nästan fullt hus där eftersom jag, pappa och david kom dit samtidigt som mormor Gun och Eva var där också. God mat fick vi med. Först hade jag inte tänkt äta men när pappa sa att jag inte skulle orka äta något så åt jag upp nästan allt bara för att visa att jag minsann visst kunde!
Pappa och David skulle ut en sväng så jag stannade kvar hos Kicki och Mormor Gun. Var jättetrött så somnade efter Gun läst en saga tämligen direkt.

Idag var jag och Kicki på lekparken en sväng innan vi for hem till pappa vid lunchtid. Att vi varit i lekparken syndes tydligt då det blev några sandslott i soffan när jag la mig ner där :D
Först såg vi lite film och tog en glass och mandariner till fikat, men sedan tyckte vi att vi behövde lite luft så då gick vi ut en sväng. Pappa passade på att dammsuga ur nya bilen medans jag cyklade runt lite här, o sedan hjälptes vi åt att tvätta min trehjuling.
Till middag blev det parisare som pappa kockade ihop. Han trodde inte sina ögon då jag smällde i mig en hel stor parisere (han orkade bara en och en halv fast han är större än mig). Jag fick massa berömm för att jag har blivit så bra på att äta nu ett tag igen :)
Efter maten såg vi lite Tintin på tv medans pappa killade mig på magen och ryggen. O det gjorde han så bra så att klockan 18.20 sa jag till honom att jag var jääääättetrött. Han kikade lite misstänksamt på mig men vi gick iallafall iväg o borstade tänderna, o sedan till sängen i mitt rum. Nu hade jag dock piggnat på mig lite så jag bad att pappa skulle läsa bamse för mig vilket han såklart gjorde. Han trodde nog inte alls att jag skulle kunna sova nu men bara 5 minuter efter han läst klart nattbönen för mig så sov jag så gott så :)

Kram alla

Inga kommentarer: