lördag 27 februari 2010

Lördag 27:e Februari


Jag och mamms


Jag och mamms igen


Mora Träsk!


Jag o högform

'
En godisproppad mamma

Hallojs.

Dåligt med uppdateringar här igen nu, men det beror mest på att pappsen ju varit i Österrike nästan hela förra veckan, iaf från Måndagkväll tills han hämtade mig på dagis i Fredags.
Han var där med jobbet och har haft en bra resa hälsar han iaf, ungeför 50 personer var inbjudna och hela 17 olika nationaliteter! Han har pratat halvtaskig engelska i fyra dagar senni :P

Fredagen var riktigt bra iaf måste jag säga. Först kom pappsen o hämtade mig på dagis, sedan for vi o handlade lite mad på Great Eastern o när vi kom hem var redan mammsen här o väntade på oss! Blev alltså middag tillsammans eftersom vi skulle till...MORA TRÄSK! Japps! Kl 18.00 intog vi Sporthallen på Gammlia. Det var ruskigt mycket folk där men det gillar ju bara jag. Dessutom träffade jag Ossian just när vi kom innanför dörrarna. Eftersom vi redan tidigare bestämt date med Johannes så stod jag nu där med två snygga kavlaljerer..ojoj vad körigt..men det gick bra iaf.
De spelade en timma ungeför och efter det for med för att hjälpa mamma sätta upp tre stänger i den nya lokalen. Först därefter blev det hem för lite välförtjänt vila.

Idag tog både jag och papps lite sovmorgon. Sedan såg vi film o har även hunnit med att städa och diska. Till lunch blev det smaskig tomtegröt med skinkmackor.
Just när vi svalt maten knackade det på dörren och Kicki steg in. Kul med lite besök eftersom jag tyckte pappa var halvseg idag :)
Vi fikade tillsammans med henne o jag fick dessutom en fin bok av hon. Sedan satte vi iväg till mammsens lokal igen eftersom pappa skulle försöka hjälpa henne upp med en hylla. Där fick jag också köpa lite lördagsgodis när jag hängde med Ida ner til bowlinghallen :D

När pappas jobb var klart for vi till obs o handlade lite, eftersom jag är inne i dinosaurie-stimmet nu kunde inte pappa motstå att köpa mig en sån där stor snääääll dinosaurie, så nu har jag två st!
När vi kom hem hoppade jag ner i badet medan pappa ordnade hemmagjorda hamburgare som vi någon halvtimma senare smaskade på. Innan natti kikade mamma över igen så kvällen slutade med att jag och hon satt i soffan och kapp-åt godis.

Nu hoppas jag söndagen ska bli lika bra, o att pappa ska bli kvitt det elaka halsontet som förföljt han snart en månad och att jag ska slippa snuvan min. Kram alla

Inga kommentarer: