måndag 8 februari 2010

Måndag 8:e Februari

Tjollojjs.

Igår kom pappsen äntligen hem från Åre. Den här helgen var ju egentligen min o hans helg, men eftersom han skulle bort har jag varit hos mammsen Fredag/Lördag, och hos farmor Kicki igår. I Söndags invigde jag förresten mina skridskor. Gick rätt bra och jag föll inte, men å andra sidan fick farmor IIIINTE släppa taget om mig. Får se om vi kanske hinner åka lite mer till helgen nu.

Jag och Kicki hämtade hem pappa och David från deras jobb just efter middagen igår. Dom såg lite sega ut när dom klev av bussen, men å andra sidan är det kanske inte så konstigt när dom suttit där o ugglat i nästan 7 timmar.
När vi kom hem la vi oss i soffan o myste lite, och sen var det läge att natta faktiskt.
Innan det så förberedde vi dock guldpåsen jag skulle ha med till dagis! Japp, är nämligen jag som är guldbarn där i veckan serni. Då får man ta med sig en bok, kort och en sak. Jag valde en bok från mamma som heter snöret, den handlar om en katt som sprungit igenom hela huset med ett garnnystan. O saken jag ville ha med blev dockan jag fick av pappsen i julklapp. Den som kan skratta när man killar den på magen :D
Pappa var inte helt förberedd på att det var min guldvecka så han kom med lite kort på lunchen när han hunnit skriva ut på sitt jobb.
Nu sitter iaf korten uppe på väggen så alla kan se lite vad jag varit med om under året.

Idag for vi o handlade efter pappa hämtat mig på dagis, men jag ville sitta kvar i bilen medans pappa rusade in i affären. Lite trött efter dagis alltså :)
När vi kom hem så lagade pappa goooomat! Jag åt upp allt vilket inte senaste veckorna hört till vanligheten. Blev grillad kyckling med strips, tomater och fetaostsås. Smaskens säger jag bara. Dessutom hade han handlat apppppesinssaaaft som jag älskar.
Kicki kom även förbi o hälsade på en sväng så hann kramas med henne med.

Nu har jag just nattat eftersom jag är lite småknäckt efter fullt ös på dagis. Kram alla!

Inga kommentarer: