lördag 24 april 2010

Lördag 24:e April


Vi ritade tillsammans medans pappa fixade fika


Jag o erika utanför Iksu


Många starka ena var på plats där..men inte lika starka som pappa såklart!


Jag undersökte taket på "eksu"


Pappsens o min nya tv i sovrummet

Hallå alla. Idag har jag både lite bilder o filmer att bjuda på. Igår hämtade pappsen mig från dagis och jag var på stråååålande hummör. Hade nämligen längtat efter honom extra mycket just idag. Jag var sååå glad för att han kom och hämtade mig. Vi körde bara den lilla biten från dagis till Mix, där vi beställde var sin liten pizza. Var dock en halvtimmas väntetid så vad skulle vi då hitta på tro?

Naturligtvis gick vi till Barnens Hus! Därinne grabbade jag nästan direkt tag i en tokfin studsboll med en liten fisk i. det var det enda jag ville ha, tills jag även såg en liten vit leksakstiger som jag ed bedjande ögon frågade om jag också kunde få..vilket jag fick! Vi klarade oss ändå under 100 kr :) Sedan stegade vi vidare till Godishuset för att fylla på förråden med godsaker hemmavid. När vi plockat på oss varsin välfylld påse o betalat var tiden helt perfekt för att börja knata tebax till Mix.

Hemma tog vi först ett snabbdopp både jag o pappsen eftersom jag var rätt sandig. Sedan smaskade vi i oss pizzorna i godan ro medan vi såg på Kejsarens nya stil. Till efterrätt blev det såklart lite godis, och sedan var jag så trötter att jag själv sa till pappsen att jag ville natta. Idag har det också varit fullt upp. LIte seg morgon då pappsen var rätt trött, men efter vi fått i oss lunchen liggnade han på sig och vi drog till Budo och Fitness för att plocka upp lilla Erika. Sedan raka vägen till IKSU för att se på en fitnesstävling där. Vi hann också se Jossan och jockes lille bäse :) Guud så söt..tänk att jag varit sådär lite med för inte allför länge sedan. Tävlingen tyckte jag väl lite sisådär om, blev less ganska snabbt men som tur var va ju Erika med som då passade på att busa runt med mig. Vi sprang runt, klättrade och åkte nerför en madrass som låg där uppe på läktaren.

När tävlingen var slut ville Erika hänga på hem för att fika lite. Pappsen började med att städa och ställa iordning fikat medan jag la vantarna på Erika som vackert fick lov att sitta o rita med mig. Vi hade verligen supertrevligt, jag tycker nog Erika skulle satsa på en framtid som dagisfröken jag. Där vid halv fyra typ var fikat klart så vi fick oss lite rostade mackor med ost och marmelad på. Sedan behövde ju jag och papps handla, och då passade Erika på att hänga med även dit eftersom hon skulle bygga på sitt tuggummi-lager hemmavid. Först for vi till ICA, och sedan en sväng till Willys.

Efter det var gjort skjutsade vi hem Erika och passade även på att hälsa på Farmor Kicki. Där fick jag en glass och en mössa jag först tänkte ge till Tanja..men efter ett tag i bilen på vägen hem därifrån så jag till pappsen att jag nog ville ha kvar den själv ändå :) Hemma fixade vi tillsammans ihop lite plockmat, supersmaskigt var det och både jag och pappa åt tills vi höll på spricka. Jätteskönt att få en myskväll helt ensammen med pappa idag :) Nu sover jag som en liten ängel o laddar inför morgondagen då vi ska ut o cykla om vädret blir lika fint som Erika lovade det skulle bli. Kramis alla!


Jag är ett Älsklingsbarn!

1 kommentar:

mamma sa...

Hurra! Du har ju hittat moas jacka! :)

Och hej erika, tack för ditt sms förresten! :) Du är bra söt du! :)