söndag 25 april 2010

Söndag 25:e April


Jag bärandes min nya hjäääälm


Självklart tog vi på mig hjälmen redan inne på Barnens Hus


Snyggt va!

Tudeluu..

Idag har det verkligen varit en suuuuperdag.
Jag och pappsen har bara fokuserat på oss själva.

På morgonen blev det mysfika och en film, sedan lite softande och lek med min nya studsboll tills kl blev lunchtid.
Idag serverades det rostade bröd samt tomtegröt vilket jag älskar!
Efter det for vi ut o tog en riktigt lång cylektur, och denna avslutades med att vi cyklade till Barnes Hus o jag fick mig en ny cykelhjälm.
Är inget fel på den gamla men dels vore det bra med en hjälm hos farmor Kicki när jag har pappsens gamla trehjuling där, o dels matchar den gamla inte riktigt några kläder jag har. Bliv en strillans ny räcerhjälm som är röd o svart.

Efter det cyklade vi hem för att göra fika - blev saft o lite bullar. Sen blev jag trötter så jag gick helt enkelt iväg o la mig i mitt eget rum för att vila en sväng. Somnade dock inte men efter en halvtimma klev jag upp o frågade pappa om vi inte kunde cykla lite mer. Självklart gjorde vi det en stund till! Sen tog vi bilen till OBS! för att shoppa lite klädhängare till pappsen, o lite grillgrejjer eftersom det känns som sommaren kommer med stormsteg nu. Väl hemma så hjälptes vi åt att bära bort lite gamla plankor som var krav på baksidan sedan renoveringen, o sedan krattade vi hela vår gård. På OBS köpte pappsen en lövhink med så istället för att dra in alla löv i ett hörn så la vi ner dem i korgen o bar bort dom. När det var gjort blev det fotboll! Vi stod säkert en halvtimma o bara sköt till varandra - superkul var det. O ja gjorde massa mål på pappa. Moahahaha.

Vod det här laget var kl redan 17.30 så pappsen räcade in i duschen medans jag tog lite pausdricka för att vi sedan skulle hasta vidare till Mormor Gun. Där var såklart kicki med o innan maten han jag med att charma de båda såklart. Maten var ok, men det som verkligen glänste enligt mig var efterrätten - JORDGUBBAR. Ojoj, tror jag matade i mig en hel skål på under minut.

Nu har vi just kommit hem och jag har fått i mig lite blåbärsyoghurt som jsg själv valde ut vid handlingen igår. Natti på er alla snälla o goa ena

Inga kommentarer: