söndag 11 april 2010

Söndag den 11:e April


JAg och mammsen när vi fikade i det fina vädret


Mamma idag när vi skulle fika


Jag i snögrottan som mammsen byggde till mig idag


Pappa tog kort på mig imorse när jag försökte hindra pappsen från att komma in i sovrummet igen :)


Den ascoola pingvinen jag fick :)


Jag i pappas säng helt utslagen

Hallojs alla.
Precis som vanligt hämtade pappsen mig på dagis i Fredags eftersom det var hans tur att få rå om mig lite :)
Blev en lugn o skön fredag hemma hos pappa, o mammsen kom o hälsade på med så fick träffa henne med.

På Lördagen steg jag upp runt 8 i vanlig ordning o såg lite fim medans jag lät pappa sova ut lite.
Sedan bar det iväg på ett litet äventyr. Vi for nämligen först till Barnes Hus där jag fick en konstig mojäng av mamma som innehåller vatten och Nemo-fiskarna. Sen for vi till någon nyöppnad butik som säljer sängar och utemöbler. Efter vi testat massagestolarna där och jag tippat två svängar med en annan fotölj blev det Plantagen och kika på lite blommor. Sen till mcdonalds för lite kvalitativt mellanmål :P, osså vidare till Mediamarkt och K-rauta. Anledningen att vi for dit var att jag för ungeför en månad sedan hittade en såndär mysig hjärtkudde man ska ha i badet men de hade bara blå:a ena, och pappa sa vi helst ville ha en röd som skulle matcha lite bättre till badrummet vårt..så vi tänkte att NU kanske det hade kommit in röda men ack vad vi bedrog oss. Ingen hjärtkudde nu heller alltså. Dock fick jag provsitta lite coola gräsklippare iaf, och hann även sno åt mig lite godis som mamma köpte.

Sedan gick vi in till Mediamark eftersom pappa skulle köpa nått skydd till sin nya mobbe och mamma skulle inhandla lurar till mp3-spelaren. Som ni kanske vet finns det massvis av stora skärmar där och på vissa av dom visades Flygande huset - en av mina absoluta favvos. Självklart satte jag mig ner och började kika..och det gjorde jag så bra så att en säljtjejj där kom förbi och gav mig en present eftersom hon tyckte jag var så sööööt. Fick ett mjukisdjur i form av pingvinerna som är med i Madagaskar. Ni må tro jag blev glad, och pappa med sedan när han såg att jag fått den :D Stencool är den.

Efter det så for vi hem o vilade någon timma innan vi begav oss till David som var snäll o bjöd mig och pappsen på Middag. Jag var dock dålig på äta men pappsen uppskattade maten desto mera kan jag lova. =) David har blivt så duktig både på att hålla fint o städat hemma o göra mat. Värsta mästerkocken lixom.

Sen var jag rätt trötter när vi kom hem efter en fullspäckad dag så blev natti rätt snabbt.

Idag har vi hunnit vara ute och skottat bort all snö från uteplatsen. Var ju helt fantastiskt väder så medans pappa skottade fixade jag och mamma, som kom över en snabbis, en sista snökojja till mig. Efter all skottning var klar så satte vi oss och fikade ute vilket var supermysigt. Sen gick vi in o vilade en sväng innan vi begav oss till Kicki för middag. Pappa lämnade mig lite tidigare så han kunde fara o träna ben och tvätta bilen, men nu har han kommit hit och vi har hunnit äta en supergod middag.
En superbra helg har jag haft alltså, stor kram till alla snälla ena!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Vilken likhet mellan pingvinen och Moabilden!!!! Samma sätt att hålla händerna. : )

mamma sa...

Tack för fikat :)

mamma zaida sa...

ja, och vila klena armar, det kan då inte vara mina gener ;)