måndag 26 april 2010

Måndag den 26:e April


Vårt kap


Dääär är glassen *pekar*


Mumms!

Tut på er alla.

Idag kom pappsen o hämtade mig vid 16.30 när jag var ute o lekte med mina kompisar på baksidan.
Först provade jag dissa han lite sådär snyggt men sedan kunde jag inte hålla mig längre utan började skratta o sprang fram till han.

Vi for direkt hem men inte för att göra mat - nope jag ville sååå gärna cykla en sväng o eftersom kl inte var så fasligt mycket så tyckte pappa det var ok. Cykling blev det..dock bara en 10 minuter eftersom jag blev fasligt kissnödig o snabbt ville in sen. :)

När vi var inne frågade pappa om jag ville ut igen men nu kände jag det var rätt soft att bara ta det lite lugnt inne så jag sa till pappa att vi kanske kunde cykla mera imorgon istället. Blev ett bad, sedan lite vilning i soffan medans pappa värmde resterna vi fick med oss från Mormor Gun igår.

När jag just hade käkat upp halva min potion såg pappa lite klurigt på mig o frågade om vi skulle vara lite tokiga. Självklart pappa svarade jag o då skyndade han att ta av mig haklappen o kasta på mig en jacka. Ut sprang vi o jag förstod ingenting förrns vi var framme vid glassbilen! :D Ja gick välja tre olika sorter eftersom vi haft helt skralt med glass här hemma sedan proppen gick runt jul o pappa fick kasta allt som smält bort. Ni må tro jag var glad. Sa till pappa att jag verkligen gillade när vi var tokiga medans vi knatade hemmåt.

Var inga problem för mig att äta upp resten av maten - nu visste jag ju att det hägrade en glass efteråt.
Jag och pappsen satte oss ute på bron för att käka upp den, tyvärr är det liiiiite kallt ute än men ysigt var det ändå.
Nu är det sovning på G för mig, hoppas ni haft en lika bra o mysig dag som jag!

Inga kommentarer: