tisdag 11 maj 2010

Tisdag den 11:e Maj


Den rosa zebran med en apa på ryggen som först var ledsen men nu är glad.


Kokodrillen som säger smask när han äter :)


Hejhopp allihopen.

Idag var jag redigt sur på pappsen när han kom för att hämta mig på dagis strax efter 17. Även fast det var 4 andra kompisar kvar satt jag i en gunga för mig själv o surade.. Direkt han kom sa jag "VARFÖR KOMMER DU SÅ SENT JAG VILL JU INTE VARA HÄR SÅ LÄNGE" :)
Pappa försökte förklara att han måste jobba för att vi ska ha någonstans att bo o mat att äta..blev lite bättre då men tycker ändå han borde kunna komma tidigare. Hmpf.

Direkt när vi kramats och pussats en sväng i bilen körde vi till nattöppet där pappa plockade med sig lite av tacobufen hem. Dock var det ju supermysigt väder idag så istället för att gå in o äta tog vi en sväng med kickbiken, sedan hämtade vi mina kritor och jag fick önska prexis vad pappa skulle rita. Det var jättekul!, även mina nya vänner kom ut och önskade lite o pappa ritade för brinnande livet.

Det blev bland annat en rosa zebra med en apa på ryggen som först var ledsen men sedan blev glad när han fick en hamburgare. O även en snäll krokodil som åt hamburgare. Efter ett tag började det dock knorra i våra magar så vi gick in o fixade mat - pappa åt buffen och jag fick Rårakorna som var över sedan igår. Åt helt sjukt mycket, pappa är ju som van att jag inte äter så bra numer men ojoj vad stora ögon han fick när han såg hur jag lastade in maten idag :)

Efteråt såg vi 10 minuter på en film, men det var ju fortfarande finfint väder så vi klädde helt enkelt på oss o gick ut igen. Först cyklade jag lite, sedan gick vi till bakgården och kastade frisbee och spelade fotboll. Vi kastade bollen till varandra och på slutet började jag få koll på läget. Först kunden jag nästan aldrig ta emot fotbollen med händerna men efter lite övning lyckades jag riktigt bra. Och kul var det :)

Vi blev båda lite varma och jag dessutom rätt skitig då jag avslutade fotbollspasset med några kullebyttor, så vi begav oss in i badet. Då fick pappsen meddelande av mamma som sa hon gärna ville vara med mig en sväng och att jag kunde sova där så pappa kunde få fara ut o springa en sväng - han ska ju faktist vara med i blodomloppet nästa vecka. Så snabbt på med kläderna och ut IGEN med destination mammsen. Jag tog min stora cykel och pappa körde kickbiken dit :)

En riktigt bra dag (när väl pappa hämtade mig från dagis) har jag haft. Återigen tack till mormor Gun för den goda maten. Kramis

Inga kommentarer: