tisdag 15 juni 2010

Tisdag den 15:e Juni

Hallojs.

Imorse vaknade jag och papps av att det knackade på dörren. Det var pappas arbetskompis som lovat vara snäll o kolla upp om vi kan få bredband o lite snabbare internet, men tyvärr hade jag o papps försovit oss en halvtimma idag så blev en snabbstart kan jag lova. Jag sa direkt han kom in att "han trodde nog inte det skulle vara en liten flicka här inne" :)

Vi klädde på oss och jag fikade melon och yoghurt medans pappa tog en snabbduchm och 8.30 var vi iaf iväg mot dagis. Idag var Britta där med så jag fick visa upp mina tattueringar för henne med.

Pappa kom och hämtade mig strax före 17. Med sig fick han en stor mapp med mina senaste alster, så jag antar han och mamma får komma överrens om vem som ska få vad av allt det vackra jag skapat :D

Till middag blev det potatis och skinka, och till efterrätt lite melon igen. Mumms!, jag vet ni tror min aptit är dålig nu men får jag nått jag gillar så rymms det rätt mycket i lillmaggen min ändå. Efter pappa dukat bort ville jag ut och cykla igen så på med ytterkläderna och hjälmen. Vi cyklade långt långt idag, ända till lekparken utanför mitt dagis. Där lekte vi i över en halvtimma. Vi klättrade och snurrade och skottade och åkte rutschkana och gungande :)
Det var faktiskt jag som tillslut sa till pappa att jag ville fara hem. =)
Vill också påpeka att jag klarade att köra nerför den stora backen vid bron helt själv, och även uppför den helt utan hjälp!

Hemma så bidde det yoghurt till kvällsmat (fick två st!), sedan läste pappa ett avsnitt från nallepuh och nu ska jag soooova.
Har förresten fått en titt tattuering med - nalle puh på min vänstra arm så snart är jag som ett lapptäcke av diverse bilder.
Kramis alla

Inga kommentarer: