fredag 21 augusti 2009

Fredag 21:a Augusti




































Hallojs!

Ni må tro jag har haft en kalasdag ida!
Väcktes av att mammsen och pappsen kom in med tända ljus och en bricka full med frukost och paket.
Tog ett tag för mig att vakna till och förstå vad det var som hände men sedan gick det upp för mig. Jag blev ju tre år idag! Fattar ni - TRE år!
Jag sa hela tiden att nu är jag lite stor.

Pappsen for iväg till jobbet efter frukosten och jag o Mamma dolade på hemma. Hälsade bland annat på hos dagis och for ner till stan för att handla lite.

Kl 18 var det kalas hos pappa. Jag och mamma infann oss precis i tid, och till vår bådas förvåning var pappa helt klar med både städning, kaffebryggning, ljusttändning, flaggning och sig själv. Strax efteråt anslöt även Mormor Gun och Kicki.
Oj vad paket jag fått! Ett halsband av pappa, strumpor av mamma, en klänning av mammsen, ett Bamsespel av mammsen, corkusbiljetter av pappa, Labankläder av pappa, en bil som kan köra på väggarna, nya regnkläder, gnuggisar, legohus, spargris, bok, mössor, handskar mm mm mm. Trodde aldrig det skulle ta slut. Det bästa jag fick var dock hjärtballongerna tror jag :P Dom gick jag runt och sparkade på nästan hela kvällen.
Sedan ringde massa folk och grattade mig med. Farmor Astrid hälsade med pappsen, Farfar ringde, Mommo, Moffa och Hanna från Åland osså snälla Babba som aldrig glömmer bort mig.

Pappa hade fixat smörgåstårta till middag, och efter vi låtit magen vila någon halvtimma satte vi in på godistårtan Kicki gjort. Mumms och Smask!

Snälla mamma stannade kvar riktigt länge för hon ville vara med mig kl 21.58 - det var nämligen då jag kikade fram för 3 år sedan nu. Hon läste även bok för mig och nattade mig medans pappa stökade undan. Tack alla snälla människor som kommer ihåg mig!

Nu längtar jag tills imorgonbitti då jag får leka med alla mina saker, plus att vi ju ska ha ett kalas till då för mina kompisar :)
Kramis

1 kommentar:

tvattlapp sa...

oj vilken helt underbar barn tårta det bjuds på ^^

Hoppas att kalaset har varit bra

Jag är med i en veckansblogg tävling här: http://livetivillavillekulla.blogg.se/2009/august/rosta-pa-veckans-blogg.html och skulle uppskatta om just du röstade på min blogg nr, 2. Som tack så länkar jag alla som röstat om jag vinner tävlingen