måndag 10 augusti 2009

Måndag 10:e Augusti

Hallojs.

Imorse vaknade jag i pappsens säng. Självklart väckte jag honom genom att klappa lite försiktigt på kinden prexis som vanligt.
På bordet låg idag ett Kitty-spänne istället för ett hallon eller tomat som det oftast brukar va. Har gått och hållit i det nästan hela dan, tycker det är såååå snyggt :D

På Förmiddagen mös vi mest. Blev lite film i soffan och kaffekokning i mitt kök.
Sedan när jag fått i mig lunch bar det iväg till pappsens jobb. Han hade nämligen några saker han tydligen behövde få gjort just idag. Dock tog vi me oss min bärbara dvd-spelare så jag kunde se både Nalle Puh och Elehanten där. Pappa var jääättestolt över mig för han jobbade i nästan tre timmar och jag satt o såg film som ett litet ljus. Självklart satt ju pappsen brevid mig o dessutom kom hans trevliga arbetskamrater o hejjade o pratade med mig lite titt som tätt.

Efter han jobbat klart så begav vi oss för att hälsa på dagis lite.
Var ju rätt längesedan jag var där nu så vi tänkte starta upp lugnt genom att bara kika förbi en snabbis. Träffade Britta där och dessutom såg vi att dom börjat göra om på framsidan på dagiset nu osså.
Imorgon ska jag nog vara där en stund på dagen, men på Onsdag-Fredag har pappsen tagit ledigt för att bara vara med jag!

Efter dagisbesöket for vi och handlade. Blev burgare och vi bjöd både David och Kicki på grillat men Kicki skulle plocka blåbär så hon kunde inte komma.
Dock fick jag, David och Pappsen det riktigt trevligt. Blev lite fotboll och massa vinbärsätning innan maten slutligen var klar. Självklart passade vi på att äta ute :)
Direkt vi städat och diskat bort for pappsen o snabbtränade, o efter han kom tebax tog vi ett bad :)
Avslutade dagen med att äta masssor av melon vilket var riiktigt gott.
Kram alla

Inga kommentarer: