lördag 15 augusti 2009

Lördag 15:e Augusti

Hej!

Igår blidde jag hemma hela dagen med pappsen fast han tänkt jobba lite på eftermiddagen egentligen.
Dagen började med att jag, pappse och Zaida for till VC på tre-årskontroll.
Gumman som vi träffade tycker jag var lite skum så i början vågade jag knappt svara henne alls..Pappa och Mamma kom överrens om att det nog var dumt de inte bett om hembesök ändå..men det viktiga är ju ändå att de vet att jag är rätt duktig både motoriskt och på att prata nu :)
Efter 10 minuter lossnade det litegrand för mig iaf, mycket pga att tanten där plockat fram en pippi-väska..och pippi gillar ju jag :)

Efter det for vi alla tre först ner till stadsbiblioteket där jag fick välja ut en bok, och sedan blev det lunch på Subway. Tyvärr blåste det riktigt ordentligt när vi skulle äta ute så jag och mammsen höll på frysa ihjäl.
När vi kom hem somnade jag utmattad i soffan, men det passade rätt bra tror jag för pappsen måste då ha passat på att städa eftersom allt blänkte när jag vaknade upp en timma senare. :) När jag mornat mig lite efter tuppisen for vi till mamma igen för att hälsa på. Vi bestämde oss för att gå iväg till godishuset och köpa lite glass, och sedan blev det en sväng in på Barnens hus innan jag och pappsen fick pipa iväg till flyget och hämta Anna.

Kvällen blev bara lugnt, vi gjorde middag och käkade, sedan cyklade vi iväg till Godishuset igen för att handla lite godis i förebyggande syfte tills imorgon (Goodisdaaagen) :)
Därefter var klockan läggdax.

Imorse var pappsen lite seg men Anna gick upp o spelade lite fotboll med mig ute tack och lov. Var skapligt väder även om det kom lite småmoln och blåste rätt bra.
Efter lunchen intagits beslöt vi oss för att dra iväg till Nydala. På vägen dit kör man ju förbi 4H gården och när jag såg Bääähbääää:na där ville jag såklart gå in och klappa dom. Stranden fick således vänta. Vi började med att mata de två kossorna. Dom var ganska stora och jag vär rätt rädd i början men tillslut vågade jag hålla kvar gräset i min hand tills de smakat i sig de. Sedan kikade vi på kaninerna, kycklingarna, mer kaniner och såg de två stora grisarna på håll. Vi vågade oss också in i hagen för att klappa både fåren och kossorna :)
När vi klappat på så mycket blev jag förståss hungrig så vi köpte varsin glass med :)

Stranden kom vi alltså ut till först klochan 14.30 typ :) Var rätt kallt i luften men vi hann med att smådoppa oss iaf, och kastade även boll och frisbee och grävde såklart i sanden. Dessutom hade papps och Anna packat med sig lite sallad så efter någon timma satte vi oss och smaskade i oss lite mellanmål.
Efter stranden handlade vi lite mat tills ikväll och var hemma först runt 18.

Nu har just jag och pappsen cyklat hem till mammsen för jag ska ju vara hos henne en vecka nu. Hoppas vi har tur o får bra väder så vi kan hitta på massa skojjsigheter.
Kamis!

Inga kommentarer: