torsdag 13 augusti 2009

Torsdag 13:e Augusti


Pappsen busar med mig


Skepp ohoj!


Jag i båten


Vårt tjusiga sandslott

Tjopp.
Pappsen var återigen hemma med mig. Me like :D
Dessutom var han skapligt morgonpigg imorse med trots att jag vet han var uppe o städade till sent igår. Kl 8 vaknade jag men lät han snoosa till runt 9. Då gick han upp helt själv :D
Vädret var rätt fint så vi kastade i oss lite frukost för att sedan vara ute på baksidan en sväng. Självklart plockade jag alla jordgubbar som blitt röda under natten :)

Till lunch fick jag äntliiiiigen tomtegröt. Mumms. Pappa gjorde en kycklingsallad och sedan började vi packa inför stranden. Vi hade minsann redan i måndags planerat att dra iväg till Nydala bara vädret tillåt.

Kl 12 ungeför var det iväg, vädret var inte kanon men det var inte alltför mycket moln iaf. Jag älskar att vara på Nydala. Direkt vi kom dit ville jag pappsen skulle klä av mig o ta på baddräkten. Dock dämpades min entusiasm lite när jag doppade tårna för det var riiiiktigt kallt. Jag och pappsen gick iaf ut till knäna och kastade lite boll. Dessutom fick vi se ganska stora fiskar. Pappa berättade att de kallades aborrar, och jag jagade dom o skulle kasta bollen på dom :D

Efter "badet" blev det lite bollkastning på stranden, fotboll, frisbee och såklart byggde vi det obligatoriska sandslottet.
Hann även med att leka i båten och klätterställningen, samt busa runt i den större lekparken som finns där intill. Osså fick jag såklart glass och vi delade på en burgare :D
Vid 15.30 blev det tyvärr ganska molnigt så då tog vi vårt pick och pack o for hemmåt. Både jag och min bästa vän var lite trötta så vi chillade inne i soffan framför Elehant-filmen någon halvtimma innan vädret återigen blev bra. Då pappsade pappa på att klippa gräset och jag länsade vinbärsbusken.

Effektiva som vi var idag hann vi också med att fara förbi K-rauta och köpa en list som pappsen skulle ha till TV:n. Jag gillade att gå runt där och kika..fanns både lekstugor och stora badkar med vatten o annat jag tyckte va skojj att titta på.
Till middag blev det spagetti och för pappsen nån slags köttfärslimpa tror jag. Direkt maten var nere i maggarna våra for vi till Kicki en sväng så papps kunde träna en sväng. Nu har vi just kommit hem och jag är heeeeeeelt slut. Längtar efter sängen...o efter att imorgon ska bli lika rolig som idag :)

Inga kommentarer: