tisdag 11 augusti 2009

Tisdag 11:e Augusti


Till förrätt igår blev det lite röda vinbär :D


Grillning pågår


Hamburgarna pappsen fixade igår smakade mumms


Hello.

Idag skulle ju pappsen jobba som sagt, så imorse käkade vi lite fil tillsammans innan det bar iväg till dagis.
Det är inte så mycket barn där ännu men kändes ganska skönt med en mjukstart. Tyvärr gräver dom ju fortafarande överallt på gården, men baksidan är iaf nästan klar nu så man kan vara ute o leka där.

När pappsen hämtade upp mig for vi direkt hem osså på med cykelhjälmen. Det var nämligen skapligt väder så även om papps var vrålhungrig beslöt vi gemensamt att vi först skulle ta en cykeltur innan middagsböket.
Jag valde min Rosa cykel och svischade iväge som ett jihu. Målet var lekparken, men på vägen dit hittade jag och papps några hallonbuskar så självklart blev det ett pittstop där. Väl framme vid lekparken såg mitt vältränade öga att det fanns fullt med blåbär med så gungningen fick vänta ett slag. Först åts det blåder för fulla muggar :D

Både pappa och jag gungade en sväng innan vi trampade hemmåt igen för att fixa mat.
Efter käket var jag ganska trött då jag inte sovit någon lunch på dagis, men pappa hämtade iaf mitt Bamse-målarspel som jag fick för nått halvårsen. Guuuud vad kul det ar nu! Tidigare tycker jag det var halvsvårt att förstå sig på hur man skulle styra musen och så men idag gick det superbra. Pappa kunde exemplevis säga " Måla elefanten röd" och vipps fixade jag det! Längtar redan tills imorgon då jag skulle få måla lite till redan innan frukost.

Hoppas ni alla haft en lika bra dag som mig, nu ser jag fram emot 2.5 dag enbart med papps då han tagit ut lite föräldraledighet! Kramis!

Inga kommentarer: