måndag 24 augusti 2009

Måndag 24:e Augusti


Den smaskiga glassen vi inhandlade idag :)


Jag har hittat ett nytt favvoställe att gömma mig på


Den superfina tårtan mamma gjort till mig!


Jag och Alfred står på mammas balkong och spanar


Hästarna


Den duktiga lindanserskan





Tjolavipps.

Idag var det in i gamla rutiner igen.
Frukost på morgonen sen lite småstress för pappsen skulle iväg på jobb. Själv blev det såklart dagis för min del :)
Pappa och jag struttade in där vi 8-tiden och fröknarna sa alla grattis Moa nu är du tre år..varpå jag sa "japp, det är jag".

Jag var kvar på dagis när papps hämtade upp mig strax efter 17. Han trodde kanske att mammsen skulle kika förbi o låna hem mig men det blev inte så idag iaf. Vilket inte spelar så stor roll för jag har superskojj på dagis. Är bara sista halvtimman där mellan 16.30 och 17 som det är lite tråkigt eftersom jag ibland är sist kvar då.

När vi kom hem så kastade vi oss i badet direkt både jag och pappsen. Jag för att jag hade simmat i sandlådan och pappa för han hade klippit sig. Där låg vi ganska långe och blåste skum på varandra :D
Efter torkning och påklädning blev det middag framför tv:n, och just när vi käkat klart hörde både jag och pappa plingandet från glassbilen! Snabbt på med skor och ut alltså :)
När vi väl jagat den sabla snabba bilen runt hela kvarteret bestämde vi oss för att köpa ett paket med långa färgglada glassar. Självklart fick jag smaka en direkt vi kom in igen som efterrätt och jag tycker vi gjort ett bra val.

Ikväll var jag ganska trött så vi åt kvällsmat och borstade tänderna redan strax efter 19, och jag somnade som en klubbad säl vid halv åtta.
Kram alla :)

1 kommentar:

Mamma sa...

Jag hamnade till skolan idag.
Kan bli så även i morgon. Annars måste jag vara hemma och jobba med planering av kurser och workshops.

Slutar jag kring 16 i morgon kan jag dock komma och ta Moa sista stunden om det är ok för pappsen?