onsdag 12 augusti 2009

Onsdag 12:e Augusti


Pappas smarriga lunchmackor


Räcer-jag på cykeln


Fotbollsspel på grusplan


Mys med pappa 1


Mys med pappa 2


Jag bygger ihop bitarna till en lång stång


Mamma krokodil o bebiskrokodilen redo att dra ut på jakt..


Stackars fågeln sprang för glatta livet :D

Tjo.

Idag var som sagt pappsen helt ledig från jobbet.
Skööönt att kunna vara hemma o ta det lugnt.
På morgonen blev det mera Bamseritande och lite film fram tills lunch. Tyvärr var det väldigt molningt på Fm :/

Till lunch blev det pappa-special. Varma mackor med ägg, ost, tomat och lite kryddor. Smasken var det, jag åt hela två stycken mackor själv!
När lunchen var intagen frågade pappa vad jag ville göra och självklart föreslog jag att vi skulle kika närmare på dom där konstiga förgglada grejjerna som pappsen hade köpit på Nolia.
Sagt och gjort, vi öppnade påsen och började skapa saker. Jag var tokbra på att göra långa långa stänger i alla dess färger medans pappa gav sig på ett projekt att göra en krokodil. Tycker han lyckades ganska bra så jag bad han göra en bebis-krokodil vilket han fixade med. Sedan gjorde han en stackars fågel som krokodilerna skulle jaga för att äta upp :D

Efter vi lekt klart med bygg-grejjerna blev det ut och cykla. Fast vi kom inte så långt eftersom pappa föreslog vi skulle gå upp på grusplanen brevid vår parkering och sparka lite fotboll. Det märks att jag tränat mycket på det för nu sitter de flesta sparkarna för mig. :D Vi turades om att stå i mål och jag fick allt som oftast mål på pappsen :D
Provade även lite basket och lekte i den lilla lekstugan som står där.
Efter någon timma blev det återigen molningt här så vi pinnade tillbaks hem och byttekläder o jag fick lite middag. Sen hälsade vi på Kicki. Jag ville såklart visa hur duktig jag blivit på att rita så hade med Bamse-skivan dit.
Fick även sitta och klippa hjärtan med en sax där medans pappa tränade. :) Dessutom visade jag även Kicki hur vass jag blivit på fotbollssparkar. Kommer kanske bli en fotbollsspelare när jag bli stor!

Vid 20-tiden efter hallon och glas var intaget begav vi oss hemmåt. Jag sover ju inte lunch längre nu så var ganska trött vilket jag även sa till pappsen i bilen hem. Vi snabborstade tänderna och nattade tillsammans med en Bamsesaga ganska direkt vi kom hem.

Kram allihopa som läser!

2 kommentarer:

zalina sa...

Tjabba!

Det är inte svårt att ta miste på vad som är Moas favoritfärg :)

Camilla sa...

Va fina era krokodiler blev! Mina såg ut som gröna klumpar... Camilla