fredag 2 oktober 2009

Fredag 2:a Oktober

Hallojs!

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Mammsen hämtade mig från dagis strax efter 15, men just när vi skulle äta lite Puh-spaghetti ringde pappsen och han o mamma kom överrens om att vi kanske lika bra kunde fara till honom och äta istället.
Var riktigt hungri och det tog ett tag för pappa att kocka klart men när det väl var färdigt blev det faktiskt riktigt bra! Vi fick klyftpotatis och strimlad lövbit med gräddsås och paprika..plus majs vilket jag efterfrågade :D
Både jag, mamma och pappa åt som utsvultna kossor.

Efter maten var uppäten for vi ut med destination godishuet. Jag och mammsen här tränat på att bromsa med min cykel så självklart ville jag impa på papps med det osså. Det inhandlades rätt rejält med "ooodis" som vi smaskade i oss medan vi såg idol. Vid 21-snåret började jag bli sådär flamsig som jag blir när tröttheten kommer smygande..så jag och pappa gick in för att borsta bort alla tandtrollen med min nya bamse-tandborste. Efter det var gjort gick jag och mamma in till mitt "jum" och hon läste Bamse för mig (självklart den med lejonet som längtade efter som mamma o pappa i djungeln). Innan jag skulle släcka fick jag säga godnatt till Anna i telefon med. :) Somnade på bara några minuter efter jag väl fått påfyllning av min vattenflaska.

Imorgon lutar det åt att vi ska till Leos! Hoppas bara pappa orkar upp skapligt i tid så det inte är tokfullt med andra förväntansfulla ungar där.
Kram alla

Inga kommentarer: