måndag 5 oktober 2009

Måndag 5:e Oktober

Tjohopp.

Idag var det in i vanliga rutiner igen.
Pappa väckte mig vid 07,30 - då hade han redan duschat, klätt sig och fikat så det vara bara för mig att knalla iväg till bordet och hämta tagens lilla present, samt gå på pottan och sedan klä mig. Vi var på dagis strax efter 08.

Pappa hämtade mig just efter 17. Då hade jag just kommit in och var dyblöt om mina strumpr..pappa tittade argt på dagisfröken som var kvar o undrade varför dom inte bytt på mig men dom sa att vi just kommit in då..hörde att pappa sa "hmpf..".
Vi letade osså mina blinkskor som jag ju hade på mig när jag kom dit i morse..men dom var puts väck borta :( Nån måste ha tagit fel på sig när dom for hem..vilket är konstigt då pappsen skrivit "MOA" på skorna. Men men, vi får väl se imorgon om det löser sig.

När vi ko hem kastade vi oss båda ner i badet. Skööönt, speciellt när jag varit blöt o kall om fossingarna. Vi blåste lite blubbor osså såklart innan vi gick upp. Sedan såg jag på pippi en snabbis medans pappa värmde maten. Mumms vad gott det var! (rester från maten hos Mormor Gun). Under tiden var det ett djurprogram på tv..som jag blev heeeelt fast i! Pappa började skratta när han såg hur jag satt helkoncentrerad och såg på. Först visade dom björnar, sedan rävar..sedan fåglar, och myror, och flugor, och älgar, och vargar etc etc. Man fick se alla små bäbisar osså, jag tycker det var jäääättespännande :)

Efter maten har jag spelat lite puh-spel på datorn och nu vankas det godnatt, klockan är ju faktiskt snart 20 ju!
Kram allihopen!

Inga kommentarer: