lördag 3 oktober 2009

Lördag 3:e Oktober


Cykling


Bollhav


Lek på Leos


Min smoothie


Mamma och jag äter glass


Mina kaninöron som jag fick på MediaMarkt och en annan kanin


Äcklig ödla


Jag och Ojmen

Ojojoj vilken dag!

Imorse ropade jag efter pappa från mitt rum vid 08-tiden. Jag gillar att sova där som sagt men på morgonen är jag väldigt kramsjuk så då vill jag allt pappa ska lyfta upp mig från min egen säng och bära med mig in till hans sovrum så vi kan morgonmysa lite innan vi går upp. Blev lite välling som frukost samtidigt som jag såg lite på My little Pony.

Efter det så åt jag och pappsen lunch, vi hade nämligen bestämt att vi skulle fara till Leos Lekland idag! Om mamma kunde och hade tid att följa med skulle hon göra det med berättade pappa och som tur var för mig så hade hon det! Vi hämtade alltså upp henne vid 11.20 och for sedan mot Leos. Väl framme där rev jag lös med lite cykling först (mamma och pappa cyklade osså) för att sedan sätta tänderna i klätterställningen. Vi hann även med att skjuta bollar med dom där kanonerna och tiger-rutschisen såklart. Var riiiiktigt kul. Oftast brukar jag skricka när pappa vill vi ska hem men idag var det faktiskt mamma som la märke till att lilla jag tillslut såg lite matt ut och frågade om jag ville fara hem..o det ville jag..först. Sedan ville jag göra allt en sista gång igen! :D

Efter Leos for vi förbi MediaMarkt för att pappsen skulle få köpa sig en ny våg. Han hade först tänkt köpa en billig en men blev imponerad över någon variant som kunde mäta muskelprocenten så han fick allt lägga ut merparten av det lilla som var kvar av lönen på den där. Efter shoppingen var genomförd for vi vidare på vårt äventyr. Nästa stopp var Terrariet i Holsund! Väl framme där betalade vi inträde till en kille som hade en levande orm i sin ena hand. Mamma hoppade rakt upp för hon trodde först det var en leksaksorm :D Jag och pappa skrattade lite då.
Sedan såg vi bl.a sköldpaddor, spindlar, kackelackor, apor och såklart massa olika ormar. Jag och mamma vågade hålla i en liten orm själva. Första gångerna jag var där med pappa var jag ju jätterädd för ormarja men nu gick jag fram till killen och frågade sött "kan jag få hålla i en ojm?" och såklart fick jag det. :D

Sedan bar det av för att köpa middag eftersom pappa vid det här laget var lite slut o inte hade lust att ställa sig vid spisen. Blev en burgare till mig, en rullkebab till mamma och en kebabtallrik till pappa.

Efter maten har jag ritat lite på Datorn via mitt Bamse-spel och nu har vi just borstat tänderna. Blir natti nu och jag är rätt säker jag kommer somna snabbt!
Stor kram till alla, nu längtar jag till att få träffa Kicki och Mormor Gun eftersom vi blivit bjudna på middag till min gammelmormor imorgon.

Inga kommentarer: