lördag 23 januari 2010

Lördag 23:e Januari


En sånhär ska jag ha om nått år


Doris, Nemo och två firrar till


Såhär glad är jag just innan det är baddax!


..som sagt, glad var jag :)


Wohoo nya badkompisar!


Hallojs alla.

Imorse var det en lugn start för oss båda.
Pappa var redan vaken när jag vek upp mina ögon, men när jag ville gå upp så bestämda han sig dock för att passa på o sova ut lite. Helt ok med mig faktiskt, för jag fick hjälp med att knalla på toan, ta mi på mig kläder, få lite kex osså hjälp med att sätta igång en film :)

Till lunch blev det varmkor, o direkt efter vi slaffsat i oss det bestämde vi oss för att nyttja presentkortet på barnens hus som jag fick av Tobben i julklapp.
Sagt och gjort, på med overallen o alla andra kläder för en rask prommenix till leksakshandeln.
Klövade dit alldeles själv, och trots att pappa och jag nog spenderade en halvtimma därinne var jag mer än nöjd med en fiskpåse. Ja inte vilken fiskpåse som helst såklart, var nämligen Nemo, Doris och två andra firrar däri ser ni. Pappa frågade om jag inte ville köpa nått mer men jag var nöjd. Så blev en del kvar på presentkortet eftersom min påse bara kostade 69 kr :D

När vi kom hem såg vi en ny film som hette Atlantis, och efter det kom pappsen på att hans hörlurar till mp3-spelaren gått sönder på Sthlmsresan så blev på med kläderna igen men nu med destination Jula. Där fick jag provsitta fyrhjulingen en sväng innan vi letade upp några snygga hörlurar till papps.

Till middag fick jag strimlad lövbit i gröddsås med paprika och strips. Supersmaskigt. Var tänkt att Erika kanske skulle hälsa på en snabbis men den segisen nattar ju tidigare än mig så blir träning för henne o pappa imorgon istället hörde jag. Alltså bidde det bara jag och papps ikväll men det har varit ritigt mysigt. Självklart fick jag bada innan natti så jag kunde testleka med de nya fiskarna också. Återigen tack Tobbe för julklappen!
Kram alla

1 kommentar:

Erika sa...

Men Erika hade varit uppe sen 04.30 och sen skyller jag på att det blåste kallt ute;p
Men det ser ju ut som Du, Pappsen och fiskarna fick en kanonkväll iaf!