torsdag 28 januari 2010

Torsdag 28:e Januari

Tjenamoss.

Idag var det ett litet h-vete att komma iväg till dagis. Först fick pappa ut o skotta för att vi bara skulle kunna komma ut genom dörren..sedan var det just såpass vi kom iväg med bilen..osså hade dom inte plogat vägen till dagis så satt fullt med bilar fast där som inte kunde komma loss.
Vi försökte köra ända fram till den vanliga parkeringen men tillslut fick pappa ge upp o parkera en bit ifrån. Tur det annars tror jag faktiskt vi hade kunnat fastna. Träffade även på Frida som hade varit smart nog och parkerat ute vid Skokanonen..för när vi skulle fara var det återigen två bilar som körde fast.
Kallt o jäkligt var det med..ja fröööööös innan vi kom in till dagis så för första gången tog vi genvägen inne i dagis till min avdelning.

Kicki kom och hämtade mig, hon slutade nämligen tidigt idag. Sedan har vi spelat ett grodd och ett snigelspel som hon lånat med sig hem från dagis. Det var riktigt kul, men jag gillade nog snigelspelet mest har jag konstaterat nu. Till middag bjöds jag och pappa på pannkakor! Mumma vad gott! Även om jag fortfarande inte fått tillbaks min apptid och knappt fick ner en hel pannkaka.

Nu har jag just nattat och ska försöka sova..jajjebox! I min säng som vanligt. De ni!
:)

1 kommentar:

Gunnel sa...

Kram till mommos Moa!!!! Saknar dig!!!