söndag 24 januari 2010

Söndag 24:e Januari




Tuuut på er.

Idag har det varit en kalasdag tycker jag.
Vaknade och fick fil till frulle, sen såg jag Lejonkungen en sväng medans pappa låg o drog sig i sängen den segisen.
Sedan där vid 10 steg han iaf upp, och började fippla ihop en pizza till oss för lunch. Smaskens, den blev riktigt god även om han skippade den obligatoriska köttfärsen och gick på skinka denna gång istället.

Efter det beslöt vi oss för att fara ut och skida. Gick väl sådär, mest pga att det både är sandat här vid oss och att det nästan bara är is på gågatan. Att åka inne i skogen funkar inte riktigt heller då det är alldeles för mycket snö där. Jag tog mig iaf fram till skräprummet så pappa fick passa på att kasta en soppåse :P

Efter det så försökte vi skotta fram pappas gammbil. Han skulle nämligen ta lite kort på den och maila till någon som ev var intresserad att komma o kika på den från Östersund. Tyvärr var den helt igenisad..vi fick bara upp en dörr men han kunnde iaf ta lite bilder så vi får väl hålla tummarna och se vad som händer.

Efter det så tog vi lite fika, fil med lingonsylt och flingor medans vi kikade på Robin Hood. Sen bar det av i rask takt till Kicki för kvällsmiddagen. Jag kom dit ungefär vid 16.30 eftersom pappsen skulle träna med Erika. Det var ett gäng månader sedan de körde tillsammans nu och jag såg i pappas ögon att han hade segervittring redan innan. (vilket såklart också stämde fick jag höra senare).

Fick fläskfile med svampsås hos Farmor, och efter det glass med chokladsås. MUMMS! Var fullt hus där idag, Kicki, jag, pappa, Mormor Gun, David och Jessica.
Fick även en skyddsängel i glas av Farmor Kicki. Den är nu placerad på mitt fönsterbläck i MITT RUM!!! Japp jag provar att sova där inatt..får väl se hur det slutar.

Stor kram på er alla, hoppas er helg varit lika bra som min!
(justja, pappa påminde mig att skryta lite över honom med. Han städade nämligen hela huset igårkväll/idag. Har gjort fint o plockat bort massa skit från arbetsrummet, städat toan, tvättat samt dammsugit och torkat alla golv. Hejja papps!) :D

Inga kommentarer: