söndag 7 mars 2010

Lördag 6:e Mars











Hej. Idag blir det ett litet extrainlägg trots att hag inte är hos papps i helgen. Vi bestämde oss nämligen för att fara o åka skrana alla tre idag när det var så hemskans fint väder. Först blev det dock en snabbsväng o hälsa på erika, sedan for jag och Mammsen på Stadium för att klaga lite på min overoll jag fått därifrån som börjar gå sönder o pappa for in på OBS för att handla grillkorv. Sen hamnade vi på HM och shoppade lite kläder men efter deeeeet begav vi oss iväg till bräntbergsbacken (vilket jag nu kan säga själv också!)

Pappa drog mig upp till grillstugorna på skranan och sedan blev det åka av för hela slanten. Mammsen och jag åkte nog mest eftersom pappa fortfarande är förkyld, men även han var med på några race nerför banan. Efter en stund behövde vi lite vila, så då satte vi oss vid elden och mamma packade upp dricka, korv o senap & Ketchup. Sen grillade vi korvarna över elden med en pinne. Det såg lite lustigt ut tycker jag. Provade själv men var väldigt svårt att inte hålla korven för långt ifrån glöden..eller i den:) Sista korven jag grillade själv var allt en rejäl en iaf, o go var den med.

Sen packade vi ihop och klövade iväg ännu högre upp för att åka riktigt snabbt var tanken. Vilket inte funkade så bra alls eftersom det inte var nå bra glid där, så var bara att hasa över till skranabacken igen för att ta en sista sväng ner och sedan gå till bilen för att packa in allt. Vid det här laget började vi alla va ganska kalla med så var en lämplig tur som tog ungeför 2.5 timmar. Efter det for jag förrsten till johannes o grattade han med vilket var superskojj de med, så min Lööööördag har varit kalasbra. Kram alla

Inga kommentarer: