söndag 14 mars 2010

Söndag 14:e Mars



Hallojs.

Ojoj vilken fullspäckad dag vi haft idag.
Eftersom pappsen var ut med sina kompisar igår sov jag hos mamma. Han kom o plockade upp mig vid 11-tiden och sen det har vi sprungit runt som två duracellkaniner.

Först blev det lite städning och tvättning hemma, (jag fuskade o såg lite film iblamd), sedan lunch och en liten tupplur på det. När pappa väckte mig hade han redan packat in skidorna i bilen så det var bara att kasta på sig kläderna o hänga med. Vi åkte hela spåret som Dagis brukar åka (berättade jag för pappa). Jätteduktig var jag, o jag börjar kunna böjja mig ner när det är utför osså! Dock blev det kallt så efter jag pinnat på i rnt 20 minuter hoppade vi kallfrusna in i bilen igen.
Dock for vi inte hem - nene. Förs blev det ICA för storhandling, o efter det for vi iväg för att tvätta bilen. Jag blev lite less när pappa skrubbat på i 15 minuter dock så det märks att han fick fuska lite nertill på bilen :P

Väl hemma började pappa doa på med mat medans jag gick in i mitt rum i ritade lite. För första gången på jättelänge for vi inte till Kicki på Söndagsmidda eftersom pappa hade lite o stå i, så han kockade till plockmat till oss. Supermysigt var det :)
När maten var uppäten hjälpte vi mamma med lite städning och efter det var jag så trött så jag stupade i säng. Nu håller pappa på o dammsuger här hemma, men han får fortsätta själv nu. Känns som jag gjort mitt idag :)
Kram alla

Inga kommentarer: