måndag 29 mars 2010

Måndag 29:e Mars

Halojsan alla.

Idag har jag och pappsen haft en riktig mysdag.
Han kom och hämtade mig just före 17, sedan begav vi oss till Erika för att inhandla lite pulver till pappsen. Jag sprang förresten in o gav Jocke en kram osså :) Först kände jag inte riktigt igen honom..men sedan ångrade jag mig o gick o letade efter han igen då han försvann in där bakom butiken.

Efter det blev det handling på Ica. Vi shoppade allt som behövdes till den där tacogratängen pappsen tog receptet på igår av Kicki.
Väl hemma körde vi igång med matlagningen pronto och jag och pappsen hjälptes åt att fixa med köttfärsen och allt det. Efter någon halvtimma avnjöt vi tillsammans en supersmaskig måltid. Jag åt verkligen som en hel häst. Pappa bara satt o gapade medans jag lastade in tugga efter tugga.

Efter vi vilat en sväng på maten frågade pappa om jag kunde tänka mig följa med och träna med han om jag fick ta med mig den där lilla bärbara skärmen. Självklart sa jag ok till det, förutsatt det var "Barbie som kunde flyga " med som film.
Dock, väl framme såg jag kanske tio minuter innan det blev alltför roligt att charma alla andra som var där o tränade. Jag tror jag hann med att prata med exakt varenda en medans pappa vaksamt höll koll på mig :)
När han var kvar ville jag inte riktigt fara hem eftersom jag satt i en djup diskussion med en tjej och en kille som hade med sig varsin vattenflaska. Varför har ni flaska med er för varför? sa jag såklart :)

När vi kom hem var klockan strax efter 20, så blev lite youghurt som jag själv fått handla idag, och tandborstning. Pappa läste en saga och sen var det godnatt. En riktigt mysdag där jag och papps hittat på massa saker tillsammans, har varit jättekul. kram alla

Inga kommentarer: