fredag 24 oktober 2008

Fredag 24 Oktober


Wohoooooo!
Helg och första dagen hos pappsen :)

Idag har jag verkligen haft en kalasbra dag.
Pappa kom och hämtade mig på dagis runt 17-tiden tillsammans med Gizzo. Man längtar faktiskt efter den gamla älgen ibland så det är kul att träffa honom även om han hårar ner mig ganska mycket.

Väl hemma såg jag lite Puh medans pappsen for fram som ett yrväder med damsugaren och mopp. Efter en stund kom Kicki och hälsade på, sedan några minuter efter kom även Aaid förbi. Pappsen hade tydligen lovat att bjuda dom på mat för att fira att jag var hemma igen :)
Av farmor Kicki och Mommo Gun fick jag ett par nya (Stora) utestövlar. Dom var röda och jättefina men kanske liiite stora än, - så jag har en plan att äta mycket den här veckan så jag ska växa i dom snabbt. Stort tack Kicki och Gun för dom iaf!

Pappa lagade supergod mat idag, även om jag fick en banan direkt jag kom hem så åt jag nästan en hel hemmalagad hamburgara med klyftpotatis. Efter det blev det myspys med alla i soffan, sedan var det dax att lasta in igen. Glass med jordgubbar! mumms! Dock var jag ganska mätt redan vid det här laget så när kvällsvällingen skulle in gav jag nästan upp :D

Fick vara uppe lite extra länge ikväll eftersom pappa ville hinna träffa mig, så blev gonattsaga vid 21.30 - jag somnade ganska direkt faktisk.

Nu ska jag se till att sova bra så jag kan vakna riktigt tidigt och väcka liv i pappsen. Imorgon har jag ju en superspännande dag. Dels ska vi få besök av någon som heter Janne som ska kika på Gizzo, sedan ska jag till farmor vid middag eftersom pappsen ska och se någon som heter Ulf Lundell. Tror det kommer bli en kalasdag imorgon! Kram alla!

Inga kommentarer: