måndag 13 oktober 2008

Måndag 13 Oktober

Hej.

Idag har det varit en riktig skitdag.
På morgonen väckte pappa mig mysigt och vi hann i god tid till dagis men sedan började eländet.
Ute på rasten snubblade jag på en grästuva (dom bygger om på mitt dagis så våran lekplats är inte så fin och det är massa gärvskopor och grejjer överallt) och föll på asfalten så jag skrapade upp mig och fick sår både på ena kinden och på fingrarna :(
Då blev jag ledsen och fröknarna fick trösta mig länge..

Sedan när pappa kom och hämtade mig så for vi och handlade. Du var det en dum tant som inte tittade sig för och snurrade runt med hennes två tunga matkassar och den ena träffade mig rakt i pannan. Jätteont gjorde det så jag började störttjuta :/
Pappa fick trösta länge länge och stå och krama mig för att jag skulle sluta snyfta.

Jag fick i alla fall en tomat där på affären så nått fick jag ut av allt elände i alla fall.

Sedan for vi till gammelmorfars grav och jag fick tända ett ljus. Jag fattar inte rikgit var vi va - men det var fint och lungt där och det brann massa ljus överallt. Vi ställde ner vårt ljus där på marken och pappa och jag stod en stund och såg när det brann. Sedan vinkade vi båda och for hem och gjorde lite middag.

Eftersom jag haft en sån skitdag så överraskade pappa mig med att det blev bad efter middagen. Vi badade riktigt länge och lekte både med mina två badankor OCH två fiskar! Det var verkligen kul. Sedan grävde pappa fram en puh-bok som vi inte läst på länge och pappsen lästen den två gånger för mig medans jag låg där och myste. Så det blev en bra avslutning på dagen i alla fall. Nu håller jag tummarna att jag gjort bort allt som har med ramling, ajaj och blåmärken att göra för den här veckan.

Kram alla

Inga kommentarer: