onsdag 1 oktober 2008

Onsdag 1 Oktober

Regn och rusk :/

Idag blev det lite stressigt på morgonen då pappsen valde att somna om 15 minuter efter klockan ringt. Ingen macka med andra ord utan bara välling i sängen innan det bar iväg till dagis. Väl framme på dagis var Ossian övervänt på mig, han hoppade upp och ner som en duracell-kanin direkt han såg mig komma genom dörren.
och vet ni vad???
Alla gungor på dagis är borta! Det är en stor grävskopa där som kört ner alla gungor och ruschkanor och sandlådor och grejjer. Dagisfröknarna säger det är för att dom ska bygga nya fina gungor men jag är skeptisk tills man verkligen får se dom nya gungorna.



Idag var jag busig på dagis och kastade legobitar på fönstret med...då blev fröken Lena arg på mig så nu hag jag lärt mig att man inte ska kasta sånna hårda saker.

Pappa kom och hämtade mig i regnet så innan jag och pappa var hemma hade Gizzo blivit som en blöt stor svart hög men fyra ben. Efter torkning av Gizzo la jag mig och såg lite Puh medans pappa lagade parisare. Mumms vad gott det var!! Jag åt en hel parisare själv och pappa åt två. Sedan läste vi lite i soffan innan vi la oss i sängen för att natta.

Nu håller jag tummarna att det ska vara finare väder när jag vaknar imorgonbitti så vi kan vara ute något på dagis.
Godnatt alla!

Inga kommentarer: