tisdag 28 oktober 2008

Tisdag 28 Oktober


Sjuk!

Usch usch.
Vaknade pigg och go som vanligt så pappsen lämnade av mig på dagis vid 8 snåret. När han däremot kom och hälsade på kl 10 för att lämna min vagn så jag skulle ha någonstans att sova lunch sa fröknarna att jag inte alls var den Moa dom var van vid idag. Jag ville inte springa och inte leka med några andra barn utan bara sitta i frökens famn och kramas.
Pappsen stannade på dagis ett tag och la pussel med mig, men sedan var han tvungen att fara tillbaka till jobbet en snabbis för att göra klart några grejjer - så jag hann äta lunch och just somna i vagnen innan pappa kom för att vara hemma med mig efter lunchen.
Det var lite lustigt, när jag somnade var jag på dagis och när pappa väckte mig var jag hemma! Haha jag hade sovit hela vägen när Gizzo och pappa hämtade mig i vagnen.

Nu är det en farbror som har lånat hem Gizzo med :/ jag blev lite ledsen när jag vaknade och såg att både Gizzo, hans sovplats och hans matställning var borta. Gillar ju Gizzo :S

Vi for till farmor och åt idag med för vi hade redan bestämt hon skulle bjuda oss på middag. Det var tänkt att pappa och jag skulle hälsa på Ebba idag men nu när jag blev sjuk så var det bara att gilla läget och fara hem igen efter maten.
Nu kikar jag på en ny puh-film med en heffaklump! Puh kallar alltså en elefant för heffaklump bara för att dom var rädda för ljudet av elefanten när han tutade med sin..nos?..näbb?..näsa?...nej snabel hette det ja. Konstigt att det ska heta olika på allt möjligt.

Nu ska jag be pappa göra lite vällning och läsa för mig sen ska jag nog försöka natta så jag är piggare imorgon.
Godnatt alla!

Inga kommentarer: