söndag 26 oktober 2008

Söndag 26 Oktober


Hejhej.
Igår blev det som jag skrev tidigare övernattning hos Farmor Kicki. Vi hade det jättebra men jag var en segis på att somna, slöt ögonen först efter 22..
Imorse for jag och kicki hem till pappsen vid ett-tiden. haha vi träffade dom när pappa var ute och gick med Gizzo så vi tävlade lite hem - Farmor och jag i bilen och pappa och Gizzo gick såklart. O vi vann också!

Hemma så provade jag sova lunch men kunde bara inte somna så pappa och jag bestämde oss för att helt hoppa över sovstunden. Istället klädde vi på oss och for till OBS mest bara för att kika lite på alla kula pryttlar dom har där. Vi såg massa spikar och bräder och badkar och saker, men tillslut bestämde vi oss för att köpa en blombukett och ge til mormor Gun, både som tack för skorna men också såklart bara för vi tycker om henne. Så pappa lät mig välja ut den blombukett jag ville köpa, också fick jag välja kort med. Alla på Obs gick och skrattade när de såg att lilla jag kom med en stor bukett i ena handen och ett kort i andra. =)

Ute på parkeringen fick jag rita vad jag ville på kortet -för buketten var ju faktiskt från mig. Så jag ritade en boll och en bil och en maks och ett flygplan men som vi beslöt blev mer likt en krokodil :)
Sedan for vi och lämnade buketten utanför mormor. Hon var tyvärr inte hemma, men jag hoppas hon såg den när hon kom hem i alla fall.
Sedan drog vi vidare på vår lilla tur och for till sporthuset. Pappa sa att dom hade byggt om där så vi kikade runt överallt där med. Oj vad många byxor dom hade där! Nu vet jag och pappa att vi inte behöver fara så långt för att handla kläder sen.

Efter sporthuset blev det ut en tur med Gizzo, sen for vi faktiskt och köpte "urgare" på Frasses. Jag fick en helt engen urgare!, den såg ut exakt som pappas men var lite mindre och MUMMS vad gott det var. Jag åt upp prexis hela!
Direkt efter maten förberedde pappsen ett bad så vi lekte runt med badankorna och mina två fiskar ända tills runt 19 då jag var trött så vi la oss i sängen. Blev min favvobok - Puh och sen somnade jag faktiskt på 5 minuter.
Ha en bra kväll alla ni som fortfarande är vakna, själv sover jag för att ladda upp inför dagis imorgon :)

Inga kommentarer: