fredag 7 november 2008

Fredag 7 November


Supermegaultramysig Fredag!

Idag kom pappsen och hämtade mig på dagis!
Jag hade nästan glömmit bort att det var till han jag skulle nu, så blev jätteglad! Skrek pappa pappa pappa direkt jag såg han komma in genom dörren.

När vi kom hem så låg det i vanlig ordning en röd supersmaskig tomat på bordet åt lilla mig. Sedan satte jag och pappsen mig i soffan och såg lite Puh och jag tog på mig den nya fina tröjjan jag fått i present. Efter ett tag så frågade pappsen om vi inte skulle fara till OBS och handla. "en grill till pappa och en bok till moa" sa han, och det upprepade jag hela vägen fram till affären.
Där inne på varuhuset gick vi runt och tittade på alla böcker som fanns men vi hittade ingen jag rikgit supergillade så vi traskade vidare till leksaksavdelningen.
Där fanns det en puh-björn som jag blev lite förtjust i, men jag har ju faktiskt redan en sån så pappa övertalade mig att leta vidare. Och vipps! Där fanns ju en liten verktygslåda med hammare spik och såg och dessutom ingick en liten bil med Puh i! Det blev såklart ett givet köp. Jag bar hela den stora kartongen genom hela affären och ut till bilen helt själv.

När vi kom hem så hjälpte pappa mig sätta ihop det hela sedan spikade jag medans pappa grillade kött. Det är ju helg så pappa tyckte vi skulle äta kött och stripps och nån smaskig sås.
Till efterrätt blev det Puh-glass, en röd en och sedan satte vi oss och såg idol. Jag var verkligen jättetrött så hade nog kunnat somna före, men pappa ville nog gärna mysa lite med mig i soffan så man får ju ställa upp tänkte jag.

När det blev paus så fick jag lite välling och pappsen läste några böcker för mig.
En superduperfredag som sagt och jag är ganska säker att pappa känner samma sak.
Nu ser jag fram emot morgondagen då vi tänkt fara och hälsa på Gizzo!
Kram alla

Inga kommentarer: