tisdag 25 november 2008

Tisdag 25 November


Hallå!

Idag blev det lite sovmorgon, för pappsen vaknade först 08.15!
Haha och vad jag har sovit!, somnade ju redan vid 19-tiden igår och sov tills pappa väckte mig. Men då har jag också varit superpigg hela dagen idag :)
Vi åt frukost i soffan utan att spilla(!) och sedan blev det på med stora röda overallen och iväg till dagis.

Kicki hämtade mig på dagis då hon slutat tidigt idag, men pappsen kom faktiskt inte långt efter han heller. Han hade varit och handlat före han kom hem så vi grillade korv i hans innomhusgrill. Smask och mumms vad gott det var. Farmor for hem direkt efter maten medans vi vilade en sväng i soffan. Efter några minuter frågade pappsen om inte jag ville gå ut och leka i snön och såklart svarade jag jaaaaa på det.
Vi pälsade på oss massa kläder och jag satte mig i pulkan pappa städat fram igårkväll..sedan blev det åka av. Pappa sprang så fort han bara kunde men jag ville ändå det skulle gå fortare och fortare :D

När vi räcade förbi barnens hus såg vi att de hade långöppet så vi tog en välförtjänt paus och kilade in för att kika på alla roliga saker de har där. Jag hittade massor av grejjer jag ville ha. De hade en stor Puh som hade en humla på armen, och en vagn och en giraff och massa bollar som jag ville krama och Puh-böcker. Tillslut fick pappa med mig ut igen eftersom vi va lite rädd att någon skulle ta vår räcerkälke..men den var kvar tack och lov.
När vi kom hem var klockan halv åtta så det blev välling, på med pyjamasen, borsta tänderna och vipps ner i sängen.

Hoppas att morgondagen ska vara lika rolig. Gonatt alla!

Inga kommentarer: