måndag 10 november 2008

Måndag 10 November



Hejsan.

Idag var det tillbaks till vardagslunket. Pappsen fick väcka mig för jag var tröööööttt imorse. Vi kikade inge Puh på morgonen utan det blev lite välling sedan direkt iväg till dagis. Ossian var hemma och sjuk idag, det var lite tråkigt för jag hade ju planerat in att busa med honom!
Pappa kom och hämta mig efter lucnhen för att vi skulle fara till tandläkaren.
Jag var lite grinig eftersom jag inte hann sova lunch alls, det var en sån konstig tid vi fått så först grinade jag bara därinne, men när jag fick sitta i pappas knä kändes det bättre tillslut.
Jag fick åka upp och ner i stolen, spola vatten och prova suga uppvatten med en stor slang. Sedan försökte tandläkaren där kika i min mun men då sa jag stopp! Känns ju som att man vill känna nån lite bättre innnan man gapar för vem som helst lixom. Pappa fick iaf se så han sa att jag hade 18 tänder! det fattas alltså bara två mjälktänder för mig nu :)
När vi skulle fara fick jag både en liten spegel, en ny rosa fin tandborste och en leksaksbåt.

Tillbaks till dagis en sväng innan pappsen hämtade upp mig runt halv fem.
Jag var såklart jääääättetrött när jag inte sovit nått men ändå ränt runt på dagis så vi åt middag snabbt, delade på en puh-glass, borstade tänderna och la oss. Haha både jag och pappa somnade diiiiirekt klockan 20.
Däremot såg jag att pappsen vaknade sen kl 23.30 och inte kunde somna om, hoppas att han tar sig isäng igen för vet ju att han ska till stockholm tiidigt på onsdagmorgon så han måste verkligen få till sovtiderna sina :D.
Kram alla och natti!

Inga kommentarer: