söndag 9 november 2008

Söndag 9 Oktober och Farsdag

hejhej.

Idag var pappsen veeeeerkligen seg imorse. Fastän jag gav han många pussar och kramar låg han kvar i sängen medas jag gick och hämtade min tomat som ju på något mystiskt sätt alltid ligger på bordskanten när jag vaknar :)

Idag är det ju farsdag så har försökt varit extra snäll med pappsen idag. Till exempel så var jag snäll och gick ut med honom en sväng i skogen, - tycker han behöver komma ut ibland. Vi gick på en liten expedition i regnet för att hitta ekorrar eller igelkottar, men "ekorre och igelkott borta nuuuu" tyvärr. Däremot såg vi några myrstackar, jag hittade en finfin pinne och dessutom hann jag gunga och åka ruschkana på två olika lekplatser. Tillslut tyckte dock pappa att vi var för blöta så vi fick gå hem igen.

Middag serverades hos Farmor Kicki där både mormor Gun och David var och hälsade på.
Jag gav pappsen ett paket och myste med framförallt Gun, sedan for pappa iväg en snabbis eftersom han skulle fika med en tjejkompis som var och hälsade på här från Stockholm. När han kom tillbaks var klockan nästan 21 så vi beslöt oss för att snabbt packa ihop våra grejjer, ta på oss ytterkläderna och fara hem för att läsa lite i mina puh-böcker. Hemma blev det bara snabbt på med pygamasen och borsta tänderna (jag morrar som en tiger när pappa borstar mina tänder :D ) och sedan isäng. Efter pappsen läst mina tre puh-böcker somnade jag på 5 minuter, jättetrött var jag!
Nu drömmer jag om vad för kuligt vi ska hitta på när jag kommer till dagis imorgon. Justja, jag och pappa ska ju fara och hälsa på tandläkare imorgon också, det blir spännande! Kram

Inga kommentarer: