torsdag 27 november 2008

Torsdag 27 November

Hallojs.

Gissa om jag hade en kalasmorgon imorse! Eftersom det var slut på tomater när pappsen var och handlade o han vet jag alltid blir så glad när jag vaknar och det mystiskt har dykt upp en tomat på matbordet, så hade han idag lagt dit en liten chokladkaka! Fatta, jag fick gooooodis på en Torsdag! =) I vanliga fall brukar jag springa fram till tomaten men idag formligen flög jag ner från sängen och zappade mig till bordet :D

Vi kom till dagis just före 8 som vanligt nu för tiden och pappa hämtade mig vid 17.
Efter lite diskusioner i bilen kom vi fram till att vi båda ville ha hamburgare idag så vi drog direkt vidare till Frasses och beställde mat där. Väl i kön han vi oxå med att ringa till Mormor Gun och höra hur det var med henne.

Efter maten var svald så fick jag de två bitar av chokladkakan som var kvar sedan imorse, sedan öppnade pappa upp en lucka i taket och gick upp där!
Jag sa såklart "kom neeeer pappa kom neeeer", och när han kom ner igen hade han med sig röda ljusstakar, tomtar och min aldeles egna tomtelykta från ifjol. Så vi hjälptes åt att ställa ut ljusstakarna i fönstren och placerade ut tomtarna. Tror nog allt pappsen har mer tomtar där uppe men vi ville ju spara lite till nästa gång då jag är här sen osså.

Efter det var klockan nästan 20 så blev lite fil och hallon + en banan sedan snappt isäng.
Nu längtar jag faktiskt efter mammsen lite "miiiiin mamma" så blir skojj imorgon då hon hämtar mig från dagis.
Kram alla!

Inga kommentarer: