onsdag 26 november 2008

Onsdag 26 November

Fullt upp!

Idag har det verkligen varit gasen i botten.
Pappa hade möte prick 08 så det blev upp lite tidigare än vanligt och iväg till dagis. På eftermiddan åkte vi pulka på dagis, vad tur pappsen kom ihåg att ta med min hjälm! Sen när pappsen kom och hämtade mig blev det hem i ilfart, matlagning rekordsnabbt och efter det ett bad för att göra oss vackra.
Tobbe fyllde ju år idag!, så både jag och pappsen klädde upp oss lite extra. Jag hade typ flätor (nej pappa är inte bra på sånt) och kjol och pappsen hade skjorta.
Även fast vi skyndade så mycket vi bara kan kom vi till Tobben först vid halv åtta - och då var nästan både Vinga och Affe redan påväg hem..men men.
Jag hann i alla fall med att krama dom och umgås litegrand. Dessutom fick jag kika på Uffe och Mias nykläckta bäbis. Oj vad liten hon var. O inte kunde hon prata eller gå heller! Tänk att jag inte kunnat det - nu känns det ju så naturligt att både berätta vad jag vill och springa dit jag vill - räcersnabbt.

Vi satt kvar hos Tobbe och pratade med Jimmy, Tobbe och hans mamma och pappa till klockan var nästan 21. Då tyckte pappa vi skulle fara hem och äta välling o sova..så det blev så även om jag hade kunnat tänka mig vara kvar en stund till.

Hoppas Ni andra haft en lika bra dag som mig, och återigen "Gjattis tobbe må de leva!"

Inga kommentarer: