torsdag 13 november 2008

Torsdag 13 November



Hej!
Igår hann jag inte med att skriva så mycket men det berodde bara på att jag haft full fräs hela dagen.
Sov ju hos Kicki så vaknade där vilket gjorde mig liiite vimsig =) vi käkade frukost sedan bar det i vanlig ordning iväg till dagis.
Kicki skulle baka massa gott bröd men efter det kom hon och hämtade mig.
Sedan hälsade jag på Gammelmormor Gun, och hon fick faktiskt passa mig någon timma när farmor rände iväg på ärende. Det var suuupermyysigt att vara bara jag och mormor Gun :D

På kvällen for vi hem till mig och pappa(som ju fortfarande åkte "yygplan" när jag la mig), men han pussade på mig när han kom hem så att jag vaknade och kunde krama om honom innan jag somnade om.

Idag däremot blev det en knasdag, både för pappa och mig.
Den började iofs väldigt bra då jag fick käka två supersmaskigt goda mackor som kicki gjort igår, men efter det barkade allt utför. Just när vi skulle fara på dagis så blev jag dålig, så pappa fick fara till dagis och säga att jag blev hemma, sedan förbi till jobbet och berätta att han inte kunde jobba idag heller. Pappsen berättade för mig att han egentligen skulle vara med på Umegalan så det blev inte riktigt bra för hans andra arbetskompisar som fick rycka in nu bara för vi blev hemma.
Däremot, när allt tjabbel var ordnat var det rätt mysigt att få rå om pappsen en dag mitt i veckan. Vi for och handlade så vi skulle ha lunch, sedan såg vi puh och gosade med varandra i soffan. Lunch vid 11.30, sedan puh-läsning i sängen och jag sov till nästan 15. Pappa väckte mig genom att tyyyyst viska "puh-glass, ska vi äta puh-glass?" så jag blev ju klarvaken på ett kick! Reste mig så snabbt från sänge så jag skallade pappa i munnen :D

Efter Puh-glassen hade pappsen överaskat mig genom att ladda ner ännu en ny Puh-film! Tror snart inte det finns några filmer jag inte har hihi.
Nu sitter jag och myser framför Puh och pappa försöker jobba lite innan vi ska ta itu med middagen.
Pappa har lovat vi ska bada ikväll med så blir nog en superkväll, hoppas bara jag är friskare imorgon :)
Kram alla

Inga kommentarer: