fredag 23 januari 2009

Fredag 23:e Januari

Sisådr ja!

Då är man hos pappsen igen, tihi.
Idag kom Farmor Kicki och hämtade mig på dagis redan klockan 15. Pappa har tydligen möte en gång i månaden på fredag och måste jobba ända till 17, så då var farmor snäll och hämtade mig så jag inte skulle behöva gå så länge idag.

Pappsen kom hem strax efter 17, och jag spraaaang fram till han och gav han "kamar o pussaj". Dessutom hade han varit snäll och ställt fram en chokladkanin på bordet när jag kom hem, så han fick en extrakjam bara för det med.
Kicki for nästan direkt pappsen kom hem, och vi började med matlagningen. Eller vi och vi, pappa visade mig några nya filmer på mig och han som jag tittade på medans pappa stökade på i köket.
Jag fick fisk, och till efterrätt delade vi på en "Apsin".

Efter maten var intagen lekte vi lite med dom två "igkottana" och såg lite tv. Vi tände även ljus här hemma och gjorde lite mysigt för det är ju ändå fredag.
Snabbt tickade dock klockan iväg så det blev sovdax, och jag var nog ganska trött.
På med pynnen, en banan till kvällsmat och lite tandborstning för att lura iväg alla "tandtjoll".
Vi hittade en gammal favvobok vi inte läst på länge, och avslutade som vanligt med "Godnatt Nalle Puh". När pappsen läst godnattbön och Gud bevare sov jag redan..

Inga kommentarer: