lördag 10 januari 2009

Lördag 10:e Januari


Hallojs.
(ser ni mina taggar på "yggen"?)

Idag har jag haft en superdag på alla sätt och vis.

Tro det eller ej, men pappa VÄCKTE mig idag, det tror jag aldrig han gjort tidigare på en helg. Han vaknade tydligen halv åtta fast han var ledig men låg o läste tills han tyckte det var dax för lilla mig att vakna.
Jag fick lite välling medans jag satt i soffan med min drakpyjamas - dock är jag inte riktigt lika förtjust i det längre så drack bara upp halva flaskan.
Efter det klädde vi på oss och drog iväg med räcer-pulkan.

Målet var Barnens Hus och att hitta en present till Affe som firade sin 3-års dag idag. Pappsen rejjsade med mig nästan hela vägen dit förrutom då när vi ska över vägen, då bär han upp både mig och pulkan och bär oss över :D
Det finns ju så massa mycket roligt på Barnens Hus, och det är extra svårt att leta saker till någon annan när det finns så mycket man själv vill ha. Vet dock att det mesta där är "nån annansch". Först hittade pappa en mörkerkikare vi tänkte köpa men sedan just vid utgången hängde en stålmannendräkt. Den passar ju utmärkt tänkte både jag och pappa eftersom Affe ju är både stor och stark.

Jag hittade också ett Bamse-memory-spel som inte var så dyrt o som jag gärna ville ha så pappsen var snäll o köpte det åt mig, plus en dricka på vägen ut.
Vi hjälptes även åt att slå in Affes present där utanför innan jag hoppade upp på kälken igen men denna gång med drickan i högsta hugg.

När vi kom hem blev det lunch, sedan kom mamma nästan direkt vi var klar. Hon skulle ta med mig till Affe eftersom pappsen hade lite ont i magen idag igen och inte ville chansa och råka smitta ner något annat litet barn som skulle vara på barnkalaset.
Jag och mamma stannade där ungeför två timmar, det var väldigt kul att träffa både Vinga och Alfred även om jag tycker Affe är väääldigt mycket större än lilla mig.

När jag kom hem lekte jag och pappa lite med mitt kök, "Aaid" kom och hälsade på en snabbis innan vi for iväg för att handla mat. Som vanligt fick jag köra vagnen och även hjälpa till att lastna ner och upp varorna sen när man ska betala. Eftersom det är OOODISDAG så for vi förbi "Odishuset" med och köpte en hel massa odis :D
Jag var väldigt duktig för jag försökte inte enns äta något utan sa hela tiden "Moa äta mat först SEN OODIS".
Maten gick för övrigt ner av bara farten, och även "nentiinen" jag och pappa delade på som efterrätt. Sen var det äntligen dax att krypa upp i soffan och smaska odis. Pappa la ut alla odisarna på ett stort fat så vi skulle se dom sedan satt vi där och skrattade o åt en lång stund samtidigt som vi slökikade på Puh.

TIllslut blev jag trött så pappa hjälpte mig att ta på Drak-pyjamasen och borsta tänderna. Även idag behövde pappa bara läsa två sagor och just såpass avsluta nattbönen innan jag sooovvvv....

Inga kommentarer: