söndag 25 januari 2009

Söndag 25:e Januari

Njae...
Hur mycket jag än skulle önska det kan jag nog inte skriva att pappsen var en solstråle även imorse. Jag väckte honom vid halv åtta men inte ville han gå upp då inte. Han tyckte jag skulle sova längre då jag somnade såpass sent igårkväll men jag var ju full av energi ändå jag :D
Jag tjatade helt enkelt upp pappa så han satte på en film och gjorde lite frukost till mig..sedan tyckte jag det var ok att han fick somna om någon timma till.
Han berättade att han varit uppe sent och sett något på TV, men jag tycker nog inte mer synd om honom för det jag..han säger ju åt mig att lägga sig i tid så jag ska orka med morgondagen och det borde väl gälla för pappor med lixom??

Vid halv tio hade han i alla fall piggnat på sig. =)
Vi lekte lite med mina lekisar, och såg film. Sedan sjöng vi lite tillsammans. Både "Ekojn satt i ganen" och "I ett hus i kogens ut". Vi kom också på ett nytt ord tillsammans. "Pusstime". Då måste man springa till varandra och ge varann en puss :)
Pappa sprang dock inte så mycket idag kan jag tycka..

Vi åt lunch i vanlig tid och såg lite repriser på folk som dansade på TV. Sedan blev det en eftermiddagslur i MITT rum! Pappa höll på att byta sängkläder i hans sovrum så då beslöt vi oss att sova i mitt istället. Det var supermysigt även om jag tror pappsen tyckte min säng var lite liten :)

Jag fick sova i en timma och när det var dax att gå upp igen var det min tur att inte vara en solstråle :P Jag ville verkligen sova mera och förstod inte alls varför pappa envisades med att vi skulle gå upp..Vi hade det ju såååå bra o skönt där tyckte jag.
Efter ett tag kom jag upp i alla fall, och ganska direkt for vi iväg till Fajmoj. Pappa lämnade av mig där lite tidigare så han skulle hinna träna en sväng innan söndagsmiddan. Både Mormor Gun och "Aaid" kom dit som vanligt, och vi fick massa god mat. Både köttskivor och ben som man fick gnaga på :D
Jag åt verkligen som en häst och toppade sedan med lite glass och fruktsallad som snälla Mommo Gun gjort.

Efter magen var full for vi hem och jag dök isäng. Både pappsen och jag var ganska trött. Nu längtar jag till dagis och lite bus med Ossian imorgon.
Kram!

Inga kommentarer: