fredag 9 januari 2009

Fredag 9:e Januari

Tebax till pappsen!

Hej alla.
Idag hämtade farmor mig på dagis klockan 14.
Vi for sedan iväg o hälsade på Mormor Gun som blev hemskarns glad att se mig :D
Stannade där ända till just före 17 då vi for hem till pappa och mig. Direkt jag kom in skrek jag "hallå hallå" men de var ingen som svarade. Dock klev pappa in genom dörren redan innan jag fått av mig overallen. =)
Efetr det lekte jag såklart lite med mitt fina kök i mitt rum, o sen vankades det middag med pappsen. Han var vääääldigt trötter idag o hade lite ont i magen med så blev fisk till mig och bara svampsoppa till honom.
Till efterrätt blev det en mini-spirello-glass som pappa överraskade mig med. Den var smaskens och nästan exakt rätt storlek..fast lite för liten kanske :D
Sedan delade vi även på en tallrik kräm med "mölk" plus banan och lite vindruvor.

Eftersom det var ett lååångt tag sedan vi träffats nu så blev det inte riktigt natti direkt utan vi myste i soffan en sväng med. Då sa jag också flera gånger att "Elska NalleBönen Mamma och Pappa jag Elska". Det är ju så bra att man kan "Elska" många saker samtidigt, man behöver lixom inte välja :)

Tillslut efter lite lego-byggande såg pappsen att mina ögon helt höll på vika ihop sig så då blev det tandborstning och nattning. Var faktiskt riktigt trött men ville ju inte lägga mig direkt så pappsen sku bli ledsen heller...däremot när jag väl kom isäng somnade jag direkt efter pappa läst klart nattbönen och sjungit "pappas gull gull".
Nu lääängtar jag till en bra lördag, det är ju "OODIS-DAN" imorgon!

Inga kommentarer: