lördag 24 januari 2009

Lördag 24:e Januari

Superduperdag!!

Ovan en bild på våra inköp idag :)


En bild på lilla mig när jag äntligen valt att somna ;)


Hej alla!
Idag vaknade jag och pappsen halv 8. Tro det eller ej men pappsen var som ett "Sunshine" och klev upp med mig direkt ;)

Vi började dagen med lite Nalle Puh och Alfons i kombination med macka och mjölk.
Efter fikat lekte vi lite med mitt kök och med alla mina gosedjur. Idag var framförallt "Mamma kott" och "Bebis kotten" favoriterna.
Vid 12 åt vi lunch, pappa tog lite rester från igår och jag fick köttfärssås och spagetti plus en banan. Pappsen tyckte jag såg lite trött ut, så han bestämde att vi skulle sova en sväng efter lunchen (vilket jag tror han ångrade senare..hehe), så vi sov från halv två till tre ungefär.
Direkt vi vaknade snyggade vi till oss, åt lite fika och for iväg för att shoppa lite.

Pappsen hittade en fin tröjja på Sporthuset (jag fick hjälpa pappa välja), och jag fick en Ior-figur som tydligen innehöll badskum och en ny Puh-bok plus en liten chokladkaka (är ju "Odisdagen")
När vi kom hem beslutade vi oss för att spara Puh-boken tills vi skulle natta, men Ior provade vi använda tämligen genast. Pappsen fyllde upp badkaret och vi droppade i massa badskum från Ior så det blev massa skum :D
Sedan blev det bad med de gamla kamraterna: Mamma fisk, Pappa fisk, de två badankorna plus apan pappa fick i julklapp och nu även Ior.
Börjar bli ganska fullt i badet :D

Efter vi torkat oss och klätt på oss blev det middag för mig, och just när pappsen var klar med sin mat tittade Erika förbi. Jag blev som vanligt lite blyg först som jag kan bli men började ta mig efter 10-15 minuter. När pappsen dinerat klart fick jag min choklad som jag nästan glömt bort! Pappa ville smaka men inte Erika så blev två bitar till mig..ibland är det bra med besökare som inte äter så mycket "Oodis" :D
På med pyjamasen, borsta tänderna och sedan isäng. Såg ju fram emot att läsa den nya Puh-boken! Pappsen trodde nog jag skulle somna direkt efter han läst godnattbön men TJI fick han!
Eftersom jag sovit idag var jag ju pigg, inte ville jag sova inte.
Skötte mig ganska bra ändå tycker jag för var inte uppe och sprang som jag ibland brukar göra när jag inte kan sova, utan låg snällt och läste mina böcker ända tills en bit efter 23 då jag tyckte det var lika bra att fälla igen gluggarna.

Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: